سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

وجود 280 کتابخانه مسجدی در استان همدان

مدیر دبیر خانه کانون های فرهنگی مساجد همدان گفت:280 کتابخانه مسجدی در همدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش در نشست اهدای تجهیزات کتابخانه ای به کانون های فرهنگی،هنری با اشاره به اینکه در کنار کتابخانه مساجد 550 کانون فرهنگی نیز فعالیت می کنند، افزود:135 میلیون ریال تجهیزات کتابخانه‌ای به کانون‌های مساجد استان اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای مقاوم‌سازی و توزیع اقلام فرهنگی هر ساله در فصل بهار کتابخانه‌هایی را تاسیس یا تجهیز می‌کنیم.

فیض منش بیان کرد: کتابخانه‌ها بر مبنای اینکه در محلات و مساجد قرار دارند، دارای ویژگی‌هایی هستند که بر اساس همین ویژگی‌ها تجهیزات را ارائه خواهیم کرد.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان همدان با بیان اینکه  در کتابخانه کانون‌های مساجد که اکثراً در محلات دایر شدند و به دست اهالی خود محله اداره می‌شوند جوانان و نوجوانان به راحتی می‌توانند فعالیت فرهنگی داشته باشند.

فیض‌منش افزود: امسال  135 میلیون ریال اعتبار به 26 کتابخانه استان اختصاص یافته که در قالب تجهیزاتی از قبیل تأمین میز، صندلی، کتاب، قرآن و قفسه اهدا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در سطح کشور با فقر مطالعه روبرو هستیم ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در کشور توسعه دهیم.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای توسعه فرهنگ مطالعه همکاری کنند گفت: یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی موفق شود.

وی به ایام تابستان و فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره واظهار داشت: کتابخانه‎ها، بهترین مکان‌ برای غنی‎سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان هستند.

فیض‌منش با اشاره به اینکه در حوزه اوقات فراغت کلاس‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، اردویی و تفریحی را برای استفاده کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم خاطر نشان کرد: مدنظر است امسال یکصد هزار نفر را در کانون‌های فرهنگی، هنری مشغول به فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: کتابخانه ، مسجد ، همدان ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.