رییس نخبگان استان همدان گفت: نخبه گزینی و نخبه گماری به معنای شایسته سالاری است .

نخبه گزینی و نخبه‌گماری همان شایسته‌سالاری است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛غلامحسین مجذوبی در صحن شورای شهر همدان با اشاره به اینکه دراستان همدان 300 نخبه شناسایی شده است و از این تعداد 30 نخبه در همدان باقی ماندند 270نخبه از همدان خارج شدند افزود: نخبه گزینی ونخبه گماری به معنای شایسته سالاری است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی برای توسعه همدان حفظ نخبگان ونهادینه کردن آن در جامعه است .

مجذوبی با بیان اینکه شورای علمی وظیفه بررسی، تدوین و پیشنهاد برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در چارچوب سیاست‌ها، برنامه‌ها  و مقررات بنیاد را برعهده دارد، اظهار داشت: بودجه و اعتبارات بنیاد نخبگان استان از محل کمکها، هدایا، موقوفات و منابع استانی و کمک بنیاد ملی نخبگان تامین می‌شود.

مجذوبی به وظایف بنیادهای نخبگان اشاره وخاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان 32 مورد وظیفه وجود دارد که ایجاد زمینه‌های شناسایی، جذب، توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر فردی و گروهی از جمله این وظایف است.

وی با بیان اینکه استعدادهای برتر و نخبگی را باید از یکدیگر جدا کرد، گفت: استعداد برتر به عنوان نخبه محسوب نمی‌شود بلکه این استعدادهای برتر مستعد نخبگی هستند که از بین 450 استاد دانشگاه بوعلی سینا یک نفر برای دریافت نشان نخبگی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه باید به دنبال تکنولوژی و استفاده از نخبگان باشیم بیان کرد: باید مکانی در شان نخبگان به عنوان خانه نخبگان در نظر گرفته شود.

وی افزود: تلاش در جهت به کارگیری نخبگان در استان و ارتقای شان و جایگاه نخبگان در استان با برگزاری مراسم و تکریم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.