سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه مراقبت های سلامت سالمندان در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: اجرای این برنامه گام موثری در تشخیص بیماری ها و سلامت سالمندان به شمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی ، دکتر محمد احمدیان در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان توس با بیان اینکه طرح مراقبت از سالمندان برای گروههاي هدف 60 سال در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر برنامه ریزی و اجرا شده است افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه برای اين افراد می تواند از مرگ ومیر ناشی از عوارض بیماریها جلوگیری کند.
›وی ادامه داد: در این برنامه  شرایط بهره مندی سالمندان از خدمات مراقبت جامع سلامت مشتمل بر بهبود شیوه زندگی از طریق کنترل عوامل خطر و پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماریها فراهم شده و افزایش کیفیت زندگی این گروه دنبال می شود.
›مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: بر اساس بررسی های انجام شده ، در حال حاضر31 درصد افراد 60 ساله و بالاتر مبتلا به مشکلات قلبي عروقي هستند و 24 درصد از این افراد نیز مشکلات اسکلتي عضلاني دارند.
دکتر احمدیان گفت:  15 درصد از مراجعين به مطب پزشکان متخصص ، 34 درصد از معالجات سرپايي در بيمارستانها و 89 درصد از تخت موسسات و سراهاي نگهداري را افراد بالاي 65 سال به خود اختصاص مي دهند، همچنین60 درصد از هزينه مراقبتهاي پزشکي صرف اين گروه سني مي شود.
›وي افزود:  مشکلات قلبي عروقي و فشار خون، مشکلات اسکلتي و عضلاني، مشکلات گوارشي، افسردگي، مشکلات دهان و دندان و اختلالات بينايي و شنوايي از مهمترين مشکلات سالمندي مي‌باشد.
›انتهای پیام//
›


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.