سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ سوگ شیعی فردا رونمایی می‌شود

«فرهنگ سوگ شیعی» دانشنامه‌ای تخصصی با موضوع آیین عزاداری شیعیان است که به تازگی توسط انتشارات خیمه منتشر شده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «فرهنگ سوگ شیعی» دانشنامه‌ای تخصصی با موضوع آیین عزاداری شیعیان است که به تازگی توسط انتشارات خیمه منتشر شده است.

این دانشنامه تلاشی میان‌رشته‌ای و گروهی در راستای شناخت و معرفی روشمند و علمیِ آیین‌ها و رسوم عزاداری و مقولات مرتبط با آنها است که تدوین و نگارش آن از پاییز سال 1389 آغاز شده و تا زمستان 1394 ادامه داشته است. 

ویراست یکم این دانشنامه 237 مقاله (28 مقاله‌ی ارجاعی) را شامل می‌شود که توسط 43 نویسنده نگاشته شده‌اند. مدیریت این پروژه و سرویراستاری آن را محسن‌حسام مظاهری برعهده دارد. 

تمرکز اصلی این دانشنامه، بر شناخت مقوله‌ی عزاداری مذهبی شیعیان در کشورهای مختلف (با تأکید ویژه بر ایران) است و موضوعاتی که مستقیم یا با واسطه به این مقوله مرتبط می‌شوند. 

مداخل این دانشنامه، 10 گروه موضوعی اعم از مفاهیم و اصطلاحات، آثار مکتوب، اشخاص، آیین‌ها، آداب و رسوم، واحدهای جغرافیایی، اماکن، اشیا، زمان‌ها، سازمان‌ها و دوره‌های تاریخی و دولت‌ها  را شامل می‌شود.

مراسم رونمایی از این دانشنامه فردا (سه شنبه) با حضور اساتید و صاحب نظران و همچنین نویسنده‌های این مجموعه از ساعت 17 بعد از ظهر در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.