سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات خصمانه شرکت کنندگان در گردهمایی دوحه علیه ایران/ تهران بر خلاف عربستان از رژیم های دیکتاتوری حمایت می کند

شرکت کنندگان در گردهمایی دوحه در اظهاراتی بی اساس، سیاست های ایران را خصمانه خواندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه قطری بوابة الشرق، شانزدهمین گردهمایی دوحه روز گذشته در حالی جلسه دوم خود را برگزار کرد که شرکت کنندگان در آن اظهاراتی بی اساس و خصمانه را علیه ایران مطرح کردند.

در این گردهمایی که با عنوان "امنیت خلیج، گفتگو بجای درگیری" در دوحه قطر برگزار شد و در آن شخصیت های سیاسی، دانشگاهی و رسانه ای حضور داشتند، شرکت کنندگان مدعی شدند گفتگو بهترین راه برای استقرار امنیت در خاورمیانه است و ایران با توجه به سیاست توسعه طلبانه و خصمانه اش، جایگاهی در آینده نخواهد داشت.

در ابتدای این نشست، "جمال خاشقجی،" مدیر کل شبکه خبری العرب مدعی شد ایران در جهان عرب، به ویژه سوریه و یمن از طاغوت ها حمایت می کند. وی در ادامه ادعاهای بی پایه خود گفت: نمی توان عقد قراردادی را میان ایران و عربستان برای تقسیم سوریه متصور شد؛ چرا که تنها ملت سوریه هست که سرنوشت خود و کشورشان را تعیین خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران هم اکنون در سوریه در حال مبارزه است و تعجب اینجاست که در همین زمان دعوت به مذاکره می کند و از سوی دیگر به بشار اسد فشار می آورد تا پای میز مذاکره ننشیند.

خاشقجی در ادامه گزافه گویی های خود گفت: ایران در طرف اشتباهی از تاریخ ایستاده است. آنها از رژیم های دیکتاتوری در سوریه و یمن حمایت می کنند؛ در حالی که عربستان آزادی ملت ها و دموکراسی و حکومت اکثریت را می خواهد. 

از سوی دیگر، "جابر حرمی"، سردبیر روزنامه الشرق اعلام کرد منطقه بیش از 35 سال است شاهد درگیری ها و بی ثباتی بوده؛ بطوری که زمان های آتش بس و آرامش بسیار کم و شکننده بوده است.

حرمی در ادامه از ایران خواست تا برای اعتماد سازی حسن نیت از خود نشان دهد. وی در ادامه سخنان بی اساس خود مدعی شد: این مسأله نیز تنها از مسیر اقدام عملی ممکن خواهد شد. ایران از تمایل خود برای ایجاد روابط خوب سخن می گوید، در حالی که در سوریه با ارتش و شبه نظامیان و دستیارانش به کشتار مشغول است. ایران در امور کشورهای خلیج (فارس) از جمله عربستان، بحرین و کویت مداخله و از حوثی ها در یمن حمایت می کند. اینها علاوه بر سخنانی است که مسئولان ایران و خطیبان جمعه این کشور پیوسته علیه کشورهای حوزه خلیج (فارس) بیان می کنند. در چنین شرایطی چگونه می توان باب مذاکره را گشود؟

دکتر عبدالله شایجی، استاد دانشگاه کویت نیز در این گردهمایی ایران را به تلاش برای تسلط بر خاورمیانه متهم کرد. وی مدعی شد: "مشکل اساسی در منطقه خلیج عربی ( خلیج فارس) این است که توازن قوا وجود ندارد و همین مسأله سبب ایجاد آشوب از سوی ایران شده است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران هم اکنون بر عراق مسلط است و کفه توازن قوا به سوی اوست. "
وی در ادامه مدعی شد: اختلاف میان ما اختلافی راهبردی است؛ چرا که تهران تمایل دارد بر منطقه مسلط شود.  

شایجی در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: نیروهای سپاه پاسداران ایران هم اکنون در سوریه، لبنان، یمن و عراق حاضر هستند. ایران فرقه گرایی را به منطقه صادر می کند و با 12 کشور عربی به مبارزه می پردازد. ایران در حالی که با غرب متحد می شود، با برادران عرب خود دشمنی می کند. 

اظهارات روز گذشته شرکت کنندگان در گردهمایی دوحه علیه ایران در حالی مطرح می شود که به تازگی موج ادعاهای مقامات برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشورمان افزایش یافته است. به نظر می رسد این سخنان در ادامه اظهاراتی باشد که همسو با پروژه ایران هراسی در منطقه مطرح می شود. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
اره داداش پرچم خوزستان همیشه بالاست...زنده برو بچ خوزستان.....
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
خطاب به برادر خوزستانی :
ولک شما عزیز دلی
منظور دوستان اجانب وهابیون بود.
درود بر هم میهنان خوزستانیمون
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
یعنی دستم بیفتین .....
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
نشست دانشگاهیان اعراب...
خخخخخخخخخ....
فکرشو بکنین، دانشگاهیان اعررررررررررررررررررررراب.....
مردیم از خنده....
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خیلی دلم برا عربستان میسوزه واقعا مشکل روحی دارند یه دیونه خونه خوب سراغ دارید ببریمشون اونجا
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
لطفا هی نگین ملخ خور سوسمار خور یادتون نره پیامبرتون هم عربه میدونم همتون میگین منظورم پیامبر نیست ولی کلا نگین خواهشا من یه خوزستانیم و خوشم نمیاد میبینم میگین سوسمار خور ملخ خوز خواهشا دیگه نگین
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
در جواب این برادر عزیز خوزستانیمون باید بگم عرب زبان بودن با از نژاد عرب بودن فرق دارد. عربهای ایران فقط عرب زبانند نه از نژاد عرب. دوم اینکه پیامبر نیز اگرچه متولد مکه و عربستان بود، اما ایشان از نژاد عرب نبودند. پیامبر از نسل حضرت ابراهیم بود و کلمه ابراهیم کلمه ای غیر عربی است. در مورد حضرت ابراهیم کارشناسان نظرات مختلفی را مطرح کرده اند و برخی احتمال ایرانی بودن ایشان را داده اند. با توجه به اینکه در داستان حضرت ابراهیم که داخل آتش انداخته می شود و آتش بر ایشان سرد می شود با مقدس بودن آتش نزد ایرانیان قدیم و این عقیده که آتش بی گناهان را نمی سوزاند نزد ایرانیان قدیم، برخی احتمال ایرانی بودن حضرت ابراهیم را تقویت کرده اند ( نمونه آن را در داستان سیاوش و گذشتن سیاوش از آتش در شاهنامه می بینیم)
علی
۱۱:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
جواب این دوستون خیلی جالب بود...
استفاده کردیم...
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر عربستان
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
این عربهای پرو به کی میگن دموکراسی اول خودشونو ادم کنند و رای انتخاب برای مردم بزارند بعد به کشور های دیگر دخالت کنند پادشاهی وهابی دموکراسی است یا امیران شکم گنده حوزه خلیج همیشه فارس بابا حرف زدن هم با اینها حرام است والله........ اخ اینها ادم اند ....
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
افاده ها طبق طبق! سگها به دورش وق و وق!
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
لطفا کلمه خلیج فارس رو بدون پرانتز بنویسید چون خلیج فارس همیشه خلیج فارسه
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
در فرهنگ وهابی داعش وتکفیری آزادی خواه و وطن فروشان مردم تحت ستم ترجمه میشوند دراین ماجرا باید حکومت غاصب حجاز و بحرین ضد دیکتاتوری معرفی میشود وایران حامی دیکتاتوری (مردم مظلوم یمن - فلسطین و.............. ) این احمق ها افکار عمومی را چه میپندارند .
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخخ جدا خیلی خندیدم یکی به اینا نیست بگه چند هزار سال قبل از این که پیامبر (صلوات الله علیه) بیاد شما داشتین ملخ میخوردیم ما اینجا داشتیم کتیبه ی حقوق بشر مینوشتیم یعد اومدین حرف از دموکراسی میزنین. فک کنم برای شادی و خنده اوباما هم هر روز اول اخبار شما ها رو بهش میدن.
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
عربستان(آل سعود) به اسراییل دست دوستی دراز کرده یا ایران؟؟...... ایران که روی موشکهایش مینویسد اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود شما خاین به اسلام و مسلمینید

عربستان(آل سعود) داره مردم بیگناه یمن رو میکشد یا ایران؟؟.... ایران که همیشه حامی مظلومین بوده

عربستان(آل سعود) با امریکا که دشمن اسلام و مسلمین است همکاری میکنه برای کشتن مسلمانان یا ایران؟؟........ایران که همیشه پرچم امریکا رو اتش میزنه و ابروی ملوانانش را برد و همیشه میگویید مرگ بر امریکا

هر انسان عاقل وآزده میداند و باید فریاد بزند که آل سعود در خدمت سیاستهای آمریکا و اسراییل در منطقه است

عربستان دموکراسی دارد یا ایران؟؟........چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

این حرفهای شما(آل سعود)برای گول زدن بچه هاست.....

میگن انسانی که در حال غرق شدن است زیاد دست و پا میزند آل سعود هم در حال غرق شدن است چون دارد بدجور دست و پا میزند....روز پیروزی مسلمین بر کافران(آل سعود و اسراییل) نزدیک است.........آمین یا رب العالمین
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
حالا گیریم حرف شما درست باشه بیایید ببینیم چیکار میخوایید بکنید با لاف و لوف که کارتون درست نمیشه. انقدم به پر و پای ایران نپیچید یه وقت پامون میره رو بیل اونوقت جا برا فرار نداریدا. از ما گفتن بود.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
شماها اعراب عددی نیستید برید بزرگترتون آمریکا و اسرائیل رو بیارید.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
درست گفته عربستان
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
ای عربهای پست وملخ خوار
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
این حاکمان عرب یه سری دیواند وبه زبون دیوی صحبت می کنند
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
راه گم کرده میباشند و تا نابود ی کامل خودشان ادامه میدهند
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
برید خودتون و بکنید زیر خاک .خاک بر سرتان بریزید.آل سعود بی عرضه افسار همتون و گرفته به دست .ای خاک عالم بر سرتان
کوچلوها برید بمیرید .اگر از ایران جز بک روستا نمانده باشد شما نمیتوانید آن را فتح کنید.
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
ان شا ا.. کار داعش و تکفیری ها که در سوریه و عراق تمام بشه اون وقته که نوبتی هم که باشه نوبت نابود کردن آل سقوط و نیمچه کشورهای عربی نوکر و مزدور آمریکاست...
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
من امیدوارم که مسئولین در صحبت هایشان دقت لازم را داشته باشند زیرا متاسفانه امکاناتات رسانه ای در اختیار آنها است و حقیقت را وارونه و کذب را حقیقت نشان می دهند. الان دقت کنید دیکتاتور را مردمی و حکومت مردمی را دیکتاتوری معرفی می کنند
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
ای آل سقوط اگه رئیس جمهور سوریه دیکتاتوره باید بره پس خود تو به عنوان بزرگترین دیکتاتوری باید محو بشی که انشااله به همین زودی نابودم خواهی شو چون عاقبت باج دادن و نوکری غرب نابودیه و تاریخ مصرف داره
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدایا خودت شر این نادانها را از سر ما کم کن.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
راست گفت امام صادق که دشمنان ما از احمق ها هستند.خدایا یه عقلی به این ها بده
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
يك مشت مزدور را انتخاب و دعوت كرده اند تا سخنراني كنند چرا يك نفر هم بين اينها پيدا نشد كه حقيقت را بگويد كه عربستان در حال ترويج وهابيت داعش القاعد و طالبان در منطفه است و ميخواهد كل كشورهاي عربي را همسان كيش خود كند اسلام وهابيت تندرو منحرف مزدور اسرائيل و غرب شده
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
اونایی که تو امارات سرمایه گذاری کردن هرچه سریع تر دارایی هاشون بکشن بیرون
این امکان وجود داره بصورت یک طرفه امارات با ایران قطع رابطه کنه
بعدا دستتون به هیچ جا بند نیست
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
شما ایا در عربستان جز خانواده سعود کسی در قدرت هست مانند زمان قبل از اسلام تبعیض طبقاتی دارند و کسی جز خودشون حق مدیریت نداره
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
برید گم شید وهابیای آدم کش آشغال. حالا شما مدافع حقوق مردم سوریه شدید؟! شما بیشتر از هر کسی دستتون به خون مردم بیگناه از جمله مردم سوریه.یمن.افغانستان و.... آلودست. جای تعجب نداره اگر برای فرار به جلو فرافکنی کنید و دیگران رو متهم کنید! چون شما نوادگان کسانی هستید که عادت به خیانت و ریختن خون بهترین بندگان خدا رو داشتند.اگر از شما وهابیهای کثیف یک حرکت خوب و انسانی و خیرخاهانه سر بزنه جای تعجب داره. چونکه : خوی بد نیکو نگردد چونکه بنیانش بد است.
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خب دیگه دیپلماسی خنده همین هم میشه جزایر کوچولو هم برای ایران شاخ میشن خخخخ
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدایا شر منافقین عرب و غیر عرب و یهودی ها رو از سر اسلام کن
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
برادر!!
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
جناب به اصطلاح دکتر بیسواد: اولاً دهنت را آب بکش و بگو خلیج همیشه فارس. دوماً ایران از مظلومین منطقه دفاع می کند. سوماً جناب بیسواد ، شما دموکراسی را چگونه معنی می کنید ؟ در اینکه زن نمی تواند رانندگی کند؟!!!! چهارماً به قول شما شاید ما سعی می کنیم با غرب متحد شویم ولی مثل برخی کشورها از جمله عربستان نوکر غرب که نمی شویم که با پول و ثروت جهان اسلام سر برادران دینی خود را می برد. پول حجاج را خرج جنایتکاران داعش و تکفیری می کند. بهتر است تو و امثال تو دهن خود را ببندید و اگر حرف نزنید به قول ما ایرانیان پاک سر سنگین تر می باشید.
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
"ایران در حالی که با غرب متحد می شود، با برادران عرب خود دشمنی می کند. "
از کدوم برادری حرف میزنی مزدور آمریکا، حتی تو حرف زدنت بهت فشار میادبگی خلیج فارس، حالا ادعای برادریت میاد سوسمارخور!!!!.
ان شالله بزدوی میزنیم دهنتونو سرویس میکنیم تا دیگه به فکر فتنه انگیزی نیفتین.
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خفه شید بابا ملخا دارن در میرن برین به کارتون برسین شمارو چه به کنفرانسو گردهمایی
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
عرعر می کنن، ملت ما توجه نکنه ولی هوشیار باشه.
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
من به عنوان یه ایرانی اصلا از این کارشون ناراحت نمیشم چون وقتی میبینی طرفی که تورو تهدید کرده یه سری عرب ملخ خور هستن فقط باید بخندی بهشون.
اینا تو نیم وجب جا دارن زندگی میکنن که فقط با چندتا موشک عماد میرن زیر آب,ولی دمشون گرم اول صبح باعث خنده مردم ایران میشن
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
فقط باید گفت زرشک! جلل الخالق دنیا وارونه شده (دیکتاتور!خودکامه کیانند؟آنهاکه با رای مردم انتخاب می شوند؟آنهاکه موروسی حکومت می کنند؟آنهاکه باپول امت اسلام هواپیماهای مدرن نظامی می خرند تابمب های مشرکین رابر سر مسلمین مظلوم بریزند؟به نظر شماکیانند؟
علی
۱۹:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
موروثی با ث نوشته می شود . نه با س . متأسّفم . التماس کتابخوانی .
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
کشورهای عربی اگر عرضه دارند بروند حق کشور عربی فلسطین را از اسرائیل غاصب بگیرند نه بعلت شام سنگین گزافه گویی می نمایند .
رسول
۱۲:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
حالا این آقا جمال هست یا جمیله خانم ، تکلیفِ ما رو مشخص کنید !
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
احمدی نژاد کجایی جواب دندون شکن بدی بهشون