سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

97 درصد خون دهندگان کاشانی مردان هستند

رییس پایگاه انتقال خون کاشان گفت: 57 درصد اهداکنندگان خون در کاشان داوطلبین مستمر هستند.

حسین اعتمادی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به این درصد داوطلبین مستمر ذخیره خونی این مرکز مطلوب و حتی ایده‌آل است و هیچ مشکلی از نظر خون و پلاسما وجود ندارد.

وی با تاکید بر استقبال پرشور شهروندان کاشانی در اهدای خون افزود: شاخص اهدای خون در شهرستان کاشان نیز سه درصد و اندکی بیش از میانگین کشوری است.

به‌گفته‌وی، 97 درصد خون دهندگان کاشانی نیز مردان و مابقی زنان هستند.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان، افتتاح شعبه مرکز ثابت اهدای خون اواخر سال گذشته در خیابان اباذر این شهر را یادآورشد و گفت: کاشان نخستین شهرستان استان در افتتاح شعبه مرکز ثابت اهدای خون است.

اعتمادی، در ادامه با تقدیر از مشارکت فعال مردم ایثارگر، نوع‌دوست و خیّر کاشان و آران و بیدگل و سایر توابع این شهرستان‌ها در امر حیاتی اهدای خون گفت: ذخیره خونی در مرکز به برکت حضور پرشور مردم در این امرحیاتی در حد ایده ال است و کاشان آمادگی خود را جهت ارسال خون و فرآورده‌های خونی به سایر مراکز موردنیاز اعلام می‌کند.

وی با اشاره به مراجعه 15 هزار نفر برای اهدای داوطلبانه خون در سال 94 به پایگاه انتقال خون کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: 12 هزار نفر از این تعداد موفق به اهدای پنج میلیون 400 هزار سی سی خون شدند.

به‌گفته‌وی،از این مقدار خون اهدایی حدود 30 هزار واحد فرآورده‌های مختلف خونی تهیه شده است که درخواست خون بیماران شهرستان را تا 100درصد تامین شد و مازاد آن برای توزیع به مراکز درمانی متقاضی به مرکز استان ارسال می‌شود.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان،ضمن قدردانی مجدد از همکاری صمیمانه مردم متدین تداوم همکاری با این پایگاه را خواستارشد و گفت: با گسترش و توسعه مراکز درمانی شهرستان به‌ویژه دائر شدن بخش جراحی قلب در کاشان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز روزبه‌روز در حال افزایش است.

اعتمادی تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران خاص از جمله تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و لوسمی از خدمات این سازمان به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

وی در پایان اظهارداشت:شهروندان کاشانی به منظور دسترسی بهتر مردم به امر حیاتی اهدای خون می ‌توانند به مرکز ثابت اهدای خون در مرکز شهرستان مراجعه و همکاری کنند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.