سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان

عابران پیاده ، قربانیان اصلی تصادفات برون شهری گیلان

رئیس پلیس راه گیلان امروز با اشاره به اینکه پارسال 527 نفر در تصادفات جاده ای استان جانشان را از دست دادند گفت : 150 نفرمعادل 28 درصد این افراد عابر پیاده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسرهنگ مهیار رستگار افزود : اگر چه تعداد عابران پیاده جان باخته در سال 94، 12 نفر کمتر از سال 93 بود اما باز هم آمار بالای عابران کشته شده در جاده ها نگران کننده است.

وی با بیان اینکه گیلان که با داشتن 14 هزار و 44 کیلومتر مربع وسعت سومین استان کوچک کشور است 2 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد گفت : تراکم بالای جمعیت از یک طرف و نزدیکی شهرها ، بخش ها و روستاها به جاده های اصلی از طرف دیگر از عوامل اصلی بالابودن آمار مرگ عابران پیاده است.

رئیس پلیس راه گیلان کمبود پل های عابر پیاده در جاده ها ، مکانیزه نبودن پل های موجود و فرهنگ ضعیف استفاده از این پل ها را از دیگر دلایل مرگ عابران پیاده در تصادفات برون شهری دانست.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان هم که عهده دار نصب پل عابر پیاده در جاده های برون شهری است در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر کمبود پل عابر پیاده گفت : اگرچه در5 سال اخیر 25 پل ، با همکاری بخش خصوصی در جاده های گیلان نصب شد اما نیاز استان ، حدود 90 پل است.

ناصر آل محمدی با اشاره به هزینه های ساخت هر پل عابر پیاده 100 تا 150 میلیون تومان و هزینه جابجایی سازه های زیر زمینی از جمله کانال های آب ، فیبر نوری و لوله های گاز و تلفن 50 تا 80 میلیون تومان است افزود : پارسال مناقصه ساخت 4 پل برگزار شد اما به دلیل نبود اعتبار این مناقصه ها لغو و ساخت پل منتفی شد.

وی برقی کردن پله ها را نیز با توجه به هزینه میلیاردی آن غیر ممکن دانست و گفت : با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش هزینه های جاری ، نهاد های اجتماعی ، دهیاری ها و خیران برای ساخت و تجهیز این پل ها اداره کل حمل و نقل و پایانه ها را یاری دهند.

سرگرد صفاری فرمانده پلیس راه رشت – لاهیجان که از پر تردد ترین و پر تصادف ترین جاده های گیلان است هم در رشت با بیان اینکه پل های موجود فقط تابلوی تبلیغاتی هستند گفت : به دلیل زنگ زدگی و فرسودگی پل ها و پله های متعدد آنها مردم رغبت کمتری برای استفاده از پل عابر پیاده دارند.

بر اساس برآورد کارشناسان هزینه ساخت یک پل مجهز به پله برقی معادل دیه یک انسان یعنی حدود 300 میلیون تومان است.

پارسال برای 150 عابر کشته شده در تصادفات جاده ای گیلان حدود این رقم دیه پرداخت شد که با رقمی معادل آن می شد دست کم 100 پل مکانیزه ساخت.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: رشت ، گیلان ، باشگاه ، تصادف ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.