سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

نماینده ولی فقیه در کردستان: بیشترین هجمه فرهنگی از طریق ارتباطات وارد جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کارکنان مخابرات در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند که بیشترین هجمه فرهنگی از طریق ارتباطات وارد جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با جمعی از مدیران شرکت مخابرات به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته ارتباطات، به برکات ماه شعبان و فضایل نهفته در این ماه اشاره کردوگفت: ماه شعبان یکی از ماه‌های پربرکتی است که خصوصیات ویژه‌ و رنگ و بوی خدایی دارد.

وی به صفات حسنه پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: اخلاق حسنه‌ای در وجود نبی مکرم اسلام(ص) نهفته است که این اخلاق حسنه را در وجود اهل بیت و بویژه در وجود حضرت علی اکبر نهفته داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: نیمه شعبان در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و شب نیمه شعبان که به شب «برات» معروف است قبل از میلاد امام زمان(عج) هم در اسلام شب مبارک و پربرکتی بوده است.

وی ادامه داد: در روایات معتبر شیعه و سنی ولات حضرت قائم(عج) ذکر شده است و نیمه شعبان برای مسلمانان جهان یکی از اعیاد بزرگ محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی شاهرودی به اهمیت انتظار و فرهنگ انتظار اشاره کرد و افزود: انتظار و فرهنگ انتظار در مکتب اسلام اهعمیت ویژه‌ای دارد و نیمه شعبان نماد انتظار است و عدالت گستری مکتب اسلام از این عید بزرگ سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: مسلمانان با تقویت وحدت، دوری از نفاق و تفرقه، مهیای ظهور می‌شوند و زمینه را برای این رخداد عظیم الهی فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به اهمیت بحث ارتباطات در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: مخابرات که در سه حوزه ی تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت فعالیت دارد از جایگاه ویژه‌ای در این عصر ارتباطات برخوردار است.

وی به وظایف شورای مجازی و ضرورت همکاری هر چه بیشتر این شورا اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خطرات فضای مجازی را بارها گوشزد کرده و از ابتکارات معظم له برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان از فضای مجازی و رصد فضای مجازی در داخل و خارج کشور تاسیس شورای عالی فضای مجازی بود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: قسمت اعظمی از سرعت پیشرفت علمی بشر مرهون ارتباطات و مخابرات است و این ارتباط سریع یکی از علائم ظهور می‌باشد که بشر به فهم مشترکی برسد که همین ارتباطات زمینه آن را فراهم می‌آورد.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی برای افزایش دسترسی روستاییان به اینترنت پر سرعت انجام شده است اما استفاده بی رویه و خارج از نیاز از اینترنت باعث تحمیل هزینه‌های اضافی بر خانوارهای روستایی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به توسعه ای که زمینه ارتباطات و مخابرات در استان انجام شده اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در بخش توسعه فضای ارتباطات در استان انجام شده، خوب است و مورد تقدیر قرار می‌گیرد اما مردم لیاقت بیشتری دارند و می‌طلبد که امکانات ارتباطی بیشتری در نقاط مختلف کشور نصب شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی توسط شرکت مخابرات همپای با دیگر ارگان‌های فرهنگی دنبال شود.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: امید است که شرکت مخابرات در این جنگ نابرابر فرهنگی که غرب بر علیه مسلمانان به راه انداخته است خدمات گستره‌تری را در جهت اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کل جهان اسلام ارائه دهد.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی در حد توان، مدیران و مسئولان به نیاز مردم اشاره کرد و افزود: کارکنان مخابرات در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند که بیشترین هجمه فرهنگی از طریق ارتباطات وارد جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: در دنیای امروز که سرعت در ارائه انتقال اخبار و مطالب حرف اول را می‌زند استفاده از اینترنت یک ضرورت انکارناپذیر است که استفاده صحیح آن مدنظر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.