سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

قدرت تخریب شبیخون فرهنگی از موشک‌ها بیشتر است

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قدرت تخریب شبیخون فرهنگی و نرم‌افزارهای دشمن از موشک‌های نظامی بیشتر است زیرا موشک‌ها جان انسان‌ها را هدف گرفته اما ابزارهای فرهنگی فکر و باور انسان را فرا می‌گیرند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تامین امنیت فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی از اصول حاکم بر روابط اجتماعی است.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: بخش قابل توجهی از جامعه اسلامی مورد تاثیر تهاجم فرهنگی قرار گرفته زیرا بسیاری از مرزهایی که از امنیت فرهنگی برخودار بوده، شکسته شده و مورد تهدید جدی دشمن قرار گرفته به همین علت شبیخون فرهنگی در دبیرستان‌ها، دبستان‌ها، دانشگاه و مراکز مختلف قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: اگر عقاید دینی را برای جوانان واژگونه نشان دهیم، پشتوانه اصلی دین مورد تهدید قرار می‌گیرد،جوانان باید با تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا راه این بزرگواران را ادامه دهند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مسؤولان نظام باید به این موضوع برسند که تهاجم فرهنگی وجود دارد در غیر این صورت نمی‌توان در مقابله با این تهاجم اقدامی انجام دهیم، در هشت سال دفاع مقدس مردم و مسؤولان جنگ را شناخته و مقابل دشمن ایستادند اما اکنون نتوانسته جنگ نرم را بشناسیم، اگر ستادهای مقابله با تهاجم فرهنگی شکل گیرد می‌توانیم در حوزه جنگ نرم نیز به پیروزی برسیم.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه از نیروی انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی نظام اسلامی به شیوه مطلوب استفاده نمی‌شود،ادامه داد: جوانان کنونی نظام اسلامی جوانان دوران دفاع مقدس هستند زیرا این افراد با شناختن حقیقت جنگ نرم با تمام وجود وارد صحنه می‌شوند اما باید شرایط حضور این افراد را نیز ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد حادثه بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، یادآور شد: بسیجیان، سپاهیان و رزمندگان نظام اسلامی حافظ امنیت و استقلال کشور هستند به همین علت باید قدردان این افراد باشیم و با تقویت عنصر سلحشوری این اقشار در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نقش‌آفرینی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: هنرمندان به جای اینکه به دنبال سریال‌های بدون تاثیر در جامعه باشند باید قهرمانی‌های عملیات آزادسازی خرمشهر را به تصویر بکشند تا این آثار برای جامعه اسلامی ماندگار شود چراکه نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی از دوران دفاع مقدس آگاهی مناسبی ندارند.

امام جمعه قم مطرح کرد: اینکه مردم نمی‌توانند امسال در حج حضور یابند نشان از پیگیری نکردن سازمان‌های مربوطه نظام اسلامی نیست بلکه کارشکنی‌ها و توطئه‌های دولت سعودی مانع اجرای مناسک حج توسط مردم ایران است.

آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد: هدایت فکری، دینی، سیاسی و اجتماعی رسالت روحانیت است و اکنون این قشر باید علاوه بر مقابله با تهاجم فرهنگی، اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی و تکفیری به دنیا صادر کنند، ورود روحانیت در حرکت‌های طول تاریخ پیروزی را به دنبال داشته است.

در پایان خاطر نشان کرد: برخی از دولت‌ها به نام اسلام راه را برای نفوذ بیگانگان باز کرده‌اند به همین علت باید روشنگران با فعالیت‌های خود چهره واقعی این دولت‌ها را به همگان نمایش دهند.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.