سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

امكانات درمانی يزد، فراتر ازانتظار اوكراينی ها

مقامات بلند پايه دانشگاه علوم پزشكی اوكراین ودانشگاه علوم پزشکی یزد تفاهم نامه علمی- آموزشی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با حضور رييس دانشگاه علوم پزشكی خاركيف،رييس اداره بين الملل و پژوهشگر برتر و متخصص زنان اين دانشگاه در دانشگاه علوم پزشكي يزد و با هدف تبادل دانشجو و استاد و همكاريهای آموزشی و پژوهشی،تفاهم نامه علمی و آموزشی بين دو دانشگاه به امضاء رسيد.

 رييس دانشگاه علوم پزشكی خاركيف در نشستی كه با حضور رياست و معاونين دانشگاه علوم پزشكی يزد برگزار شد،ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر يزد و مهمان نوازی مردم اين شهر، گفت: يزد شهری با قدمت سه هزار ساله است كه به تكنولوژی جديد آموزش و تمدن امروزی مجهز گرديده است.

Vladimir Lesovoy با اشاره به اينكه دانشگاه خاركيف در حال حاضر ميزبان ٩ هزار دانشجو در رشته هاي مختلف علوم پزشكی است و با قدمتی بيش از ٢٠٠ سال، ٧٠ سال است كه از كشورهای مختلف آمريكا، انگليس، هند، پاكستان، ايران و كشورهای عربي به پذيرش دانشجو می پردازد،خواستار مراودات بيشتر هر دو دانشگاه در زمينه هاي مختلف علمي و آموزشی شد.

مقامات بلند پايه دانشگاه علوم پزشكی خاركيف اوكراين در بخشی ديگر از سفر خود،از پرديس بين الملل دانشگاه علوم پزشكي يزد، بخشهای اطفال، زنان، بخش ICU  و مجموعه امكانات آموزشی بيمارستان شهيد صدوقي و همچنين از قسمت های مختلف اولين مركز IVF كشور در پژوهشكده علوم توليد يزد مثل بازديد كرده و تجهيزات و فعاليت هاي اين مراكز را فراتر از حد انتظار ارزيابي نمودند.

خاركيف دومين شهر بزرگ اوكراين است و دانشگاه علوم پزشكي ملي اين شهر با برخورداری از هفت دانشكده،همه ساله در رشته های مختلف علوم پزشكيی از جمله اورولوژي، زنان،اطفال و... دانشجو مي پذيرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.