سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

افتتاح مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشکده علوم پزشکی آبادان

نخستین مرکز شبیه‌سازی و مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی آبادان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ معاون آموزش، تحقیقات و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:این مرکز شبیه ساز شامل سه قسمت اتاق های شبیه ساز 1 -2 و 3 است که برای تجهیز آنها از اطلاعات دانشگاهی 150 کشور دنیا استفاده شده است.

محمد محبوبی افزود:140 قطعه جسم شبیه ساز شده انسان در اتاق های سطح 1 و 2 در این مرکز وجود دارد و در شبیه ساز سطح 3 نیز که پیشرفته ترین سطح شبیه سازی است دو دستگاه خریداری و نصب شد.

وی گفت:برای تجهیز و بهره برداری از این مرکز در فضایی به مساحت 500 متر مربع 35 میلیارد ریال از اعتبارات دانشکده علوم پزشکی آبادان هزینه شد و برای تجهیز کامل آن نیاز به 40 میلیارد ریال دیگر نیز می باشد.

معاون آموزش، تحقیقات و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:در حوزه آموزش پزشکی یکی از مزیت های کلاس های شبیه ساز این است که دانشجویان آموزش لازم را در محیط شبیه سازی شده فرا می گیرند تا خطای آنان در بیمارستان را به حداقل ممکن رساند.

محبوبی گفت:دانشجویان در این مرکز شیوه صحیح تعامل با بیماران در سطح های مختلف را فرا می گیرند.

در دانشکده علوم پزشکی آبادان 595 دانشجوی در هشت رشته پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، کتابخانه و فن آوری اطلاعات مشغول تحصیل هستند.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.