سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برطرف شدن بیماری تب برفکی در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام شده و اجرای طرح ضربتی بیماری تب برفکی در استان اردبیل نزدیک به صفر شده و در حال حاضر تحت کنترل است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی در جلسه بررسی روند واکسیناسیون جمعیت دامی در مقابل تب برفکی در اردبیل اظهار داشت:‌ با اقدامات انجام شده و اجرای طرح ضربتی بیماری تب برفکی در استان اردبیل نزدیک به صفر شده و در حال حاضر تحت کنترل است.

وی افزود:‌ در زمینه تامین واکسن تب برفکی در استان دغدغه و نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر واکسن مورد نیاز در انبارهای دامپزشکی استان موجود بوده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون ضربتی جمعیت دامی استان در مقابل تب برفکی گفت: با توجه به اینکه زمان کوچ عشایر نزدیک بوده بنابراین واکسیناسیون دام‌های عشایر اولویت اصلی بوده و این امر به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا بتوانیم تا موعد مقرر واکسیناسیون دام‌های عشایر را به اتمام برسانیم.

صالحی همچنین در مورد مصرف گوشت تصریح کرد: این امر نگرانی عمده مردم است، هر چند بیماری تب برفکی مشترک بین انسان و دام نبوده و خطری از بابت بیماری مردم را تهدید نمی کند اما توصیه می‌شود برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت، مردم از گوشت‌های مورد تائید دامپزشکی استفاده کنند چرا که گوشتی که ممهور به مهر دامپزشکی باشد هیچ گونه نگرانی ندارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، بیماری ، تب ، برفکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.