مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل از کاهش بیش از 25 درصدی زندانیان جرایم مرتبط با مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مراد فتحی گفت: گرچه معضل های مرتبط با مواد مخدر ریشه کن نشده و چنین ادعایی نیز وجود ندارد اما زندانیان مرتبط با مواد مخدر در این استان با تلاش نهادهای ذی ربط 25 تا 28 درصد کاهش یافته که بدون اغراق باید در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی افزود: این در حالی است که ورودی زندانیان جرایم غیرعمد و کیفری (جرایم مالی) به همین میزان افزایش یافته که به معنی کاهش صلح و سازش و تحمل دیگری است که باید به این امر نیز به نوبه خود پرداخته شود.

مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی استان اردبیل بیان کرد: افزایش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی شایسته نیست؛ کاهش جمعیت کیفری زندان ها جزو اولویت هاست و حذف زندان از کیفر برخی جرایم در دستور کار مسوولان ذی ربط قرار دارد.

فتحی گفت: برای مخلان امنیت و جرایم سنگین مجازات های سنگین پا برجاست اما در مورد جرایم غیرعمد بجای شرایط کنونی باید صلح و سازش در اولویت باشد.

وی عنوان کرد: حاکم شدن آرامش روانی و کاهش شکایت ها تنها با دستور العمل، همایش و جلسه امکان پذیر نیست چرا که این امر وابسته به فرهنگ و آگاهی جامعه است که در این زمینه رسانه ها و روابط عمومی ها باید بیش از پیش وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.