سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کرمان ،میزبان هشتمین دوره کشوری توان افزایی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری هشتمین دوره کشوری توان افزایی امداد و نجات درکویر شهدادکرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛محمد حیدری پور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ امدادگر و نجاتگر از سراسر کشور در این دوره شرکت می کنند، گفت: شرکت کنندگان با حضور در کارگاه های آموزشی با مباحثی همچون جست و جو و نجات در مناطق کویری، اصول بقا در کویر، آشنایی با اکوسیستم کویری، ناوبری با نقشه و دستگاهGPSو انواع جهت یابی بدون ابزار در روز وشب آشنا می شوند.

وی ، افزایش توان جسمانی پرسنل، امدادگران و نجاتگران در شرایط بد آب و هوایی و جغرافیایی مناطق کویری، آشنایی با ویژگی ها و مناطق مختلف کویر ، دانش افزایی تئوری وعملی امدادگران را از اهداف برگزاری این دوره دانست.

حیدری پوربه کویری بودن استان کرمان و وجود بیابانهای کویری درمنطقه شهداد استان کرمان اشاره کرد و افزود: اشتیاق بیش از پیش توریست ها به مناطق کویری در سالهای اخیر، تلاش و آمادگی بیشتر نیروهای امدادی را در زمینه امداد و نجات در کویر می طلبد.

وی تصریح کرد: امدادگران و نجاتگرن با شرکت در این دوره ها ضمن سنجش سرعت عمل امدادی در بکارگیری تجهیزات وشناسایی، به ارزیابی و بررسی مسیرهای حادثه خیز می پردازند.

گفتنی است: جمعیت هلال احمر استان کرمان ، 29 تا 31 اردیبهشت جاری میزبان برگزاری این دوره است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.