سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برداشت 500 هزار تن گندم در شهرستان هشرود

معاون فرماندار هشترود گفت: امسال 500 هزار تن گندم برداشت می شود و هیچ گونه مشکل و دغدغه ای در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طالب پرهیزکار در جلسه آب و خاک هشترود گفت: مدارس روستایی این شهرستان در موقع برداشت گندم به عنوان سیلوی موقت برای انبار گندم در اختیار دهیاران قرار می گیرد.

وی افزود: این اقدام به منظور محافظت از محصول کشاورزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی و قطع دست واسطه ها و دلالان از دسترسی به گندم مازاد بر نیاز کشاورزان انجام می شود.

پرهیزکار یادآور شد: این شهرستان قطب تولید گندم در استان محسوب می شود و فاقد اداره غله بوده و باید تا زمان برداشت محصول، این اداره ایجاد شود.

پرهیزکار، خواستار تعیین تکلیف سیلوی گندم رشیدی در این شهرستان شد و ادامه داد: این سیلو یک سال است که همچنان بسته بوده و این امر باعث شد تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال گذشته به تبریز ارسال شود.

مجتبی محتشم، معاون شرکت غله و بازرگانی منطقه 8 تبریز نیز افزود: حدود 40 مرکز خرید در سال جاری در سطح استان در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فعال است.

وی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، امسال 500 هزار تن گندم برداشت می شود و هیچ گونه مشکل و دغدغه ای در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان وجود ندارد.

وی یادآور شد: از ظرفیت 180 هزار تن سیلوهای هشترود، هنوز 60 هزار تن پر بوده و تا تیر ماه و هنگام برداشت محصول، 50 هزار تن آن به فروش می رود.

محتشم، اظهار کرد: برای سهولت در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های هشترود و چاراویماق به زودی سیلوی 20هزار تنی اداره غله استان وارد چرخه خرید می شود و ظرفیت سیلوهای این شهرستان به 200 هزار تن افزایش خواهد یافت.

محمد علی انوشه مدیر طرح شبکه سد سهند هشترود نیز گفت: بیش از 400 میلیارد ریال هزینه برای تکمیل شبکه واحد عمرانی 2 سد سهند نیاز است .

انوشه افزود : این هزینه برای شبکه اصلی شامل خط انتقال - نیروی برق - تامین انرژی - ایستگاه پمپاژ و نظارت بر اجرا می باشد .

وی ادامه داد :برای واحد 1 تا کنون بیش از 220 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی گفت : در واحد عمرانی 1 نیز هزارو 160 هکتار آماده بهره برداری است .

انوشه گفت : برای واحد سه بیش از 400 میلیارد ریال - واحد چهار 310 میلیارد ریال و واحد پنج 410 میلیارد ریال هزینه نیاز است

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جلسه گفت: پیش بینی می شود امسال در شهرستان های هشترود و چاراویماق بیش از 220 هزار تن گندم برداشت شود.

اسماعیل کریمی اصل، از آمادگی اداره تعاون روستایی این شهرستان برای خرید گندم مازاد کشاورزان در روستاها خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: بیش از پنج هزار و 331 تن کود ازته بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است

شهرستان هشترود حدود 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم بوده و به علت تولید بیشترین میزان این محصول به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.