همایش تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری با محوریت انرژی های تجدید پذیر در تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اهداف این همایش گفت : با توجه به این که انرژی و منابع زیر زمینی و طبیعی کشور از جمله فسیل ها رو به اتمام می باشد و از طرفی باعث آلودگی آب ، خاک و هوا می شوند ، بناچار باید انرژی های جدید و تجدید پذیر راجایگزین انرژه های فعلی و طبیعی قرار دهیم.

جهانگیری افزود : برای همین منظور از سال گذشته در کنفرانسی در پاریس کشورها موظف شدند تا در این حوزه کار کنند. ما هم در تلاشیم کشور مان زودتر به این حوزه وارد شودتا از قافله صنعت و فناوری دنیا عقب نمانیم و از طرفی هم ، حوزه اقتصادی آن هم فعال و برای فارغ التحصیلان هم زمینه اشتغال ایجاد شود.

دبیر اجرایی ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری هم ، وضعیت موجود کشور در این حوزه را بهتر از سال های گذشته خواند و افزود : به لحاظ ظرفیت نصب شده ، در حال حاضر در غرب آسیا رتبه ششم و در جهان نیز رتبه 77 را داریم.

فیروزی افزود : امید واریم با اجرایی شدن اقدامات و راهبردهای سند ملی بتوانیم در بحث علم و فناوری جایگاه معتبر اول را داشته باشیم و در تولیدات بومی رقابت پذیر جزو 5 کشور برتر قاره آسیا شویم.

قره چورلو دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر استان آذربایجان شرقی هم تعامل سازنده بین تولید و بازار را از ملزومات این عرصه خواند و گفت : به همین منظور 3 کمیته تجاری سازی و سرمایه گذاری ، کمیته ارویج و ارتقای دانش و نیز کمیته ایجاد و توسعه انرژی های تجدید پذیر تشکیل شده است.

در این همایش که با حضور دبیران ستادهای توسعه فناوری کشور و صاحب نظران ملی برگزار شد ،برای توسعه انرژی های تجدید پذیر ، تفاهم نامه همکاری نیز با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

لازم به ذکر است که انرژی های بادی ، خورشیدی ، زمین گرمایی ، آبی کوچک و دریایی از انرژی های تجدید پذیر محسوب می شوند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.