سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور102 میلیون دلارکالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت:درفروردین ماه امسال 150 هزار تن کالا به ارزش 102 میلیون دلار از گمرک و بازارچه های مرزی استان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مسعود عاطفی از افزایش صادرات کالا از این استان درفروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبردادو افزود: این میزان صادرات نسبت به پارسال از نظر ارزش هشت درصد کاهش و از نظر وزن 9 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی فروردین ماه امسال، یکهزار و 309 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و هفت هزار و 140 دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون صورت گرفته است.
عاطفی گفت: در فروردین امسال 25 هزار تن کالا نیز به ارزش 15 میلیون و 500 هزار دلار وارد استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به تریب 12 و 16 درصد کاهش داشت.
وی افزود: پنبه، انواع دانه، جو و سولفات آمونیوم عمده کالاهای وارداتی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، چین و ترکمنستان به خراسان رضوی در فروردین ماه امسال بودند.
وی اظهار کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا، تراز بازرگانی خارجی گمرک خراسان رضوی در فروردین 95 مثبت و معادل 86.5 میلیون دلار بوده است.
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در فروردین امسال 167 هزار و 849 نفر مسافر از طریق گمرک مرزی استان و فرودگاه مشهد تردد داشتند که از این تعداد 85 هزار و 648 نفر وارد کشور و 82 هزار و 201 نفر از کشور خارج شدند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.