سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

دیدار مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان

در دیدار مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی با حجت الاسلام راحلی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف موردیررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ در این دیدار که با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی استان به عمل آمد استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

حجت الاسلام جوانبخت در این دیدار استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، انعکاس فعالیت ها و معرفی واقفان در رسانه ها، نهادینه کردن فرهنگ وقف در نسل جوان ، تلاش برای اجرای دقیق نیات واقفین، درآمدزاکردن موقوفات کم یا بی درآمد،پیگیری مشکلات حقوقی موقوفات و استیفای حق وقف را از اقدامات لازم برای احیای سنت وقف و حقوق آن در جامعه ارزیابی کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از موقوفات حوزه های علمیه استان تلاش اداره کل اوقاف استان را در جهت اجرای نیت واقفین در خصوص حوزه های علمیه را بیان کرد و با اشاره به نقش حساس حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج دین و شریعت اسلام، تاکید کرد: احیاء موقوفات مرتبط با حوزه ها باعث خدمات دهی مناسب به طلاب علوم دینی و جذب بیشتر علاقه مندان به حوزه و در نتیجه گسترش روز افزون دین مبین اسلام خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیر کل اوقاف و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان در خصوص راه اندازی مرکز تخصصی حفظ اختصاصی برای حوزه های علمیه خواهران.پشتیبانی از لحاظ تامین مربی و تجهیز کلاس ها از طرف اوقاف استان ، تامین بخشی از هزینه های طرح توسط اوقاف استان ، استفاده از مربیان و مبلغان خواهر در امامزادگان و بقاع متبرکه و راه اندازی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی ، اعزام حافظان حائز شرایط به دوره های مربیگری تخصصی حفظ قرآن و استفاده از پتانسیل حوزه خواهران در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در پایان این دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان ضمن حضور در حوزه علمیه خواهران الزهرا ء و بازدید از پروژه عمرانی در دست احداث از نزدیک در جریان فعالیت های این حوزه قرار گرفتند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.