سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

راه‌اندازی مراکز اشتغال و توانبخشی درکشور

مدیرکل دفتر توانپزشکی و مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز اشتغال و توانبخشی در 10 استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نوع‌پرست در حاشیه دومین همایش کشوری علمی و کاربردی مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به علاقمندی در حوزه ایجاد مراکز اشتغال و توانبخشی در 10 استان کشور این مراکز راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: البته استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌هایی است که نخستین مرکز اشتغال و توانبخشی در آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای این امر و با توجه به راه‌اندازی مراکز در مناطق محروم، مرکز اشتغال و توانبخشی شهرستان چاراویماق در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

نوع‌پرست ادامه داد: برای تسهیل دسترسی نابینایان به منابع علمی، آمادگی راه‌اندازی کتابخانه نابینایان در دو شهرستان استان را داریم.

مدیرکل دفتر توانپزشکی و مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور، در ادامه با بیان اینکه بیش از 630 یک هزار مرکز آموزشی توانبخشی و کارگاه‌های حرفه‌آموزی و حمایتی در کشور فعال هستند، گفت: این تعداد از مراکز به 9 نوع مرکز تقسیم‌بندی می‌شوند و 37 هزار نفر به صورت مستمر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز توانبخشی روزانه به هیچ عنوان شلوغی و نوبت‌دهی قبلی وجود ندارد و هر زمانی که مراجعه شود خدمات ارائه می‌شود.

نوع‌پرست ادامه داد: اما یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم مراجعه خانواده‌ها به مراکز بوده و زمانی مراجعه می‌کنند که عمق ضایعه زیاد شده، بر همین اساس باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.