مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی از اتصال یک هزار نقطه از دستگاه‌های اجرایی استان به شبکه دولت خبر داد و گفت: ارائه اینترنت پهن باند به 620 روستای این استان آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین‌زاده در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی استان اظهار داشت: سند تدبیر و توسعه استان آذربایجان‌شرقی که بر اساس نقش مستقیم بخش خصوصی تدوین شده است.

وی، ارتقای رتبه IDI استان به جایگاه پنجم کشوری، سرمایه‌گذاری 559 میلیارد تومانی در حوزه «آی سی تی»، حمایت از تولید محتوا توسط اداره کل را از جمله اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی در عین حال به اتصال یک هزار نقطه از دستگاه‌های اجرایی به شبکه دولت با همکاری بخش خصوصی در جهت توسعه دولت الکترونیک و انجام شفاف امور اداری استان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، آماده‌سازی ارائه اینترنت پهن باند به 620 روستای استان، توسعه پهن باند دسترسی دسترسی دیتا اپراتورها در مرکز تبریز SC1 به ظرفیت 40Gb/s و مرکز SC2 تبریز به ظرفیت 100 Gb/s و ایجاد مرکز داده درگاه EAZ استان برای اولین بار در استان پس از تهران اشاره کرد.

حسین‌زاده افزود: افتتاح یک سری از پروژه‌ها مثل نصب تجهیزات ارتقاء پهنای باند ایستگاه‌های زیرساختی استان و توسعه شبکه فیبرنوری به طول حدود 65 کیلومتر بین شهرهای تبریز و ارومیه از دیگر برنامه‌هایی است که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح 140 پروژه اپراتور همراه اول و مخابراتی ‌آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت فورجی در شهرهای مراغه و جلفا، همچنین افتتاح اینترنیت تری جی در شهرهای خسروشهر، سردرود، اسکو و سراب نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: افتتاح یک سری از پروژه‌ها مثل نصب تجهیزات ارتقاء پهنای باند ایستگاه‌های زیرساختی استان و توسعه شبکه فیبرنوری به طول حدود 65 کیلومتر بین شهرهای تبریز و ارومیه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حسین‌زاده یادآور شد: تبریز 2018 پایتخت گردشگری جهان اسلام است؛ بنابراین از اپراتورها درخواست داریم برای ارائه خدمات الکترونیکی و بحث گردشگری شهر ما را یاری رسانند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی بر لزوم تجهیز پیست اسکی سهند به «بی تی اس» و پوشش کامل منطقه گردشگری عون بن علی تأکید کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.