سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اختصاص 5 هزار هکتار از اراضی شیب دار چهارمحال و بختیاری به توسعه باغات

5 هزار هکتار از اراضی شیب دار استان چهارمحال و بختیاری به توسعه باغات اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ در نشست استاندار با رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، و مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، در شهرکرد مقرر شد: 5 هزار هکتار از اراضی این استان با اعتباری افزون بر 400 میلیارد ریال، به توسعه باغات اختصاص یابد.

از این میزان اعتبار، یکصد میلیارد ریل توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 200 میلیارد ریال هم از طریق ارائه تسهیلات به بهره برداران تأمین خواهد شد.

در این نشست طرح کشت گل محمدی با اعتبار مورد نیاز 8 میلیارد ریال در سطح 100 هکتار در استان هم به تصویب رسید که مقرر شد 5 میلیارد ریال آن از طریق کمک‌های دولتی و مابقی با ارائه تسهیلات 5 درصد به باغداران تأمین شود. 

همچنین در ادامه مصوب شد: کشت گیاهان دارویی در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان اجرا شود که 2 هزار هکتار آن زیر نظر اداره منابع طبیعی و 500 هکتار توسط جهادکشاورزی از مستثنیات تأمین گردد و جهت بهره برداری از 2 هزار هکتار در عرصه منابع ملی، 20 میلیارد ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض و 40 میلیارد ریال مابقی به صورت تسهیلات اختصاص یافت.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست، با بیان اینکه جهت رفاه حال بهره برداران، سود تسهیلات ارائه شده در این زمینه باید 4 درصد و به صورت قرض الحسنه باشد، گفت: در پی هماهنگی با بانک سینا مقرر گردید مابه التفاوت سود با سود قرض الحسنه، از طریق کمک های فنی و اعتباری پرداخت شود و بهره بردار تنها 4 درصد از سود را پرداخت کند.

حمیدرضا عدل رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رمضان روئین تن مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، در سفر به چهارمحال و بختیاری، از برخی طرح های کشاورزی این استان بازدید کردند.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.