سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

چه میزان گوشت قرمز بی‌خطر است؟

گوشت قرمز بطور متوسط كلسترول بيشترى نسبت به گوشت مرغ يا ماهى ندارد و منبع مهمى نيز براى آهن است، اما در ضمن گوشت قرمز مقادير بيشترى از چربى هاى اشباع شده دارد كه تأثير بيشترى در افزايش كلسترول خون نسبت به مقدار كلسترول خوراكى دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ طبق آخرين مطالعات انجام شده ، مردم عادى مى توانند حداكثر 150 گرم گوشت قرمز روز براى پنج تا هفت روز در هفته مصرف كنند.

افرادی که ماهی، مرغ و بوقلمون را بیش از گوشت قرمز مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر هستند.

کسانی که به مدت طولانی میزان زیادی گوشت مرغ و ماهی مصرف کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که چندان از این نوع گوشت استفاده نمی‌کنند، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند و کسانی که مصرف گوشت قرمز آنها ۲ تا ۳ برابر گوشت سفید است نیز تا ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر هستند.

مردانی که روزانه کمتر از ۵۰ گرم و زنانی که کمتر از ۳۱ گرم گوشت قرمز مصرف می‌کردند، کمتر از دیگران به سرطان روده مبتلا شده‌اند.

برای جلوگیری از سرطان بهترین روش فعال بودن و نکشیدن سیگار و همچنین جایگزین کردن گوشت قرمز با گوشت مرغ و ماهی و یا برخی آجیل‌ها و منابع پروتئین مانند حبوبات است.

استفاده مداوم از گوشت قرمز ، روده‌ها را در برابر نوعي ميكروب عامل اسهال خوني ،آسيب‌پذير مي‌‌كند.

خوردن گوشت قرمز به طور چشمگیری احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه را افزایش می دهد.

مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد و یکی از معروف ترین خطرات مصرف زیاد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده ی بزرگ ، سرطان پانکراس ، بیماری های قلبی ، نقرس ، سرطان غدد لنفاوی، سرطان کیسه ی صفرا ، سرطان پروستات و غیره از جمله بیماری‌هایی هستند که ارتباطی بین آنها و مصرف گوشت قرمز دیده شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گوشت قرمز ، خطر ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.