فرماندار ریگان گفت: به دلیل توفانهای شدید شن ،گرد وغبار و وجود ریزگردها 16 روستای ریگان در زیر شن مدفون شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امین باقری افزود: در این شهرستان نیمی از سال توفان شدید شن به همراه گرد وغبار وغلظت ریزگردها وجود دارد باعث آلودگی هایی در این شهرستان شده است .

وی گفت: این توفانها وگردو غبار وغلظت ریزگردها مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود اورده اند که سال گذشته بیش از 2300نفر را راهی مراکز درمانی نمودند .
فرماندار ریگان عنوان کرد: در صورت مهار نکردن ریزگردها وجود ذرات معلق و هوای آلوده باعث سرطان ریه، مشکلات تنفسی و بیماری‌ها قلبی و ریوی می‌شود و نیز حملات قلبی که به سرعت کشنده هستند را با خود همراه خواهد داشت.
باقری گفت: تا کنون برای مهار ریزگردها در این شهرستان که کانون بحرانی ریزگردها در استان وحتی در کشور می باشد اقدامی صورت نگرفته است .
وی گفت: تمامی ریزگردها در این شهرستان محلی می باشند واز جایی نشات نگرفته اند .
فرماندار ریگان در ادامه از متروکه شدن 16روستای شهرستان بر اثر هجوم شنهای روان وغلظت ریزگردها خبر داد وبیان داشت: اهالی این روستاها به حاشیه روستاهای دیگر وشهر ها مهاجرت نموده اند .
باقری اظهار داشت: این 16روستا به صورت صدر صد در شنهای روان مدفون گردیده اند وکشاورزی واقتصاد این روستاها کاملا نابود شد .
وی گفت: این روستاها در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی وریزگردها قرار داشتند
فرماندار ریگان در ادامه از 80روستای ریگان که در محاصره شنهابی روان قرار دارند خبر داد وبیان داشت: در صورت عدم مهار شنهای روان این روستاها کاملا در شن مدفون خواهند شد .
باقری گفت: طرح بین المللی جف برای اولین بار در استان در ریگان در حال انجام می باشد که تا کنون فعالیتهای خوبی را بر جا گذاشته است .
وی گفت این طرح به منظور احیا اراضی مخروبه وجنگلهای تخریب یافته واشتغال زایی به همراه می باشد .
فرماندار ریگان با اشاره به وضعیت بحرانی ریگان خواستار تخصیص اعتبارات ملی وجهانی برای شهرستان ریگان شد .
باقری گفت: در صورت عدم مهار شنهای روان وریزگردها در شرق استان این شهرستانها نابود ودیگر شهرستانها را نیز فرا خواهد گرفت .
وی گفت: این شهرستان بحرانی فاقد اداره هواشناسی وایستگاه پایش ریزگردها می باشد

انتهای پیام/ی

برچسب ها: روستا ، طوفان شن ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار