سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

سفارش مردم به تقوای الهی

غرب با گسترش زبان انگلیسی هویت فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه آبادان گفت: غرب از طریق گسترش زبان انگلیسی در صدد برتری جویی فرهنگی و اقتصادی است و از این طریق هویت فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان با سفارش مردم به تقوای الهی افزود: ایران اسلامی کشوری تاریخی است که سابقه آن از خیلی از کشورهای دیگر از جمله آمریکا بیشتر است و از زبان ادبیات قوی با پیشینه بالا برخوردار است.

وی استحکام هر کشور را بر اساس تقویت هویت زبان آن دانست و گفت: زبان فارسی بیانگر هویت،تمدن، هنر و ادب ایران است و غرب می خواهد زبان و فرهنگ خود را به کشور تحمیل کند.

امام جمعه آبادان افزود: غرب درصدد است برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاسی خود از طریق اصالت دادن به زبان انگلیسی به کشورهای دیگر سلطه پیدا کرده و هویت فرهنگی آنها را از بین ببرد و با رواج قصه های غربی سعی در تغییر سبک زندگی مردم دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت:غرب به دنبال تغییر و استحاله سبک زندگی در جوامع اسلامی است؛آنان کوچکترین نهاد جامعه یعنی خانواده را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: عربستان تلاش می کند تا داعش را بجای سوریه به ایران بفرستد ولی تلاش و کوشش نیروهای مسلح کشور باعث شده تا آنان به اهداف شوم خود نرسند.

امام جمعه آبادان، آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و افزود:برخی مسئولان باید عینک خوشبینی را از چشم های خود در آورند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: منطقه آزاد اروند باید از ظرفیت گردشگری و ترویج گردشگری اسلامی در منطقه با توجه به سفر سالیانه بیش از چهار میلیون نفر از کاروان های راهیان نور به منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، نماز جمعه ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.