سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نگاه ویژه دولت به جنوب کرمان

امام جمعه شهرستان عنبرآباد با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان گفت: امیدواریم تصمیماتی که برای جنوب استان کرمان اخذ شد عملی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام رضا سالاری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تقوا آمده است که بین عبودیت بندگی و تقوا رابطه ای تنگاتنگ وجود دارد.

وی راه رسیدن به تقوا را استفاده از نرده بام بندگی دانست و افزود: انسان هرچه بر نفس خود پا بگذارد به همان اندازه اسرار عالم را به او می آموزند.
امام جمعه عنبرآباد در ادامه مباحث حق الناس گفت: از موارد حق الناس حقوق مالی است که ابتلای به لقمه حرام اثرات سوء دارد و از دست دادن دوستی وجود نازنین ائمه اطهار و حضرت بقیه الله(عج) یکی از اثرات روحی، روانی و وضعی آن بشمار می آید.
وی در ادامه ابراز داشت: نیمه ماه شعبان نه تنها فرصتی برای شناخت و شناساندن امام زمان (ع) است بلکه شناساندن خویش به امام زمان (ع) نیز می باشد.

وی موضوع انتظار را امری ضروری و کلیدی دانست و افزود: اگر مسئله انتظار را جدی و ساختاری بدانیم قطعا امیدوارانه زندگی خواهیم کرد چرا که انتظار اعتراض به وضع موجود و وحشتناک جهان است.
امام جمعه عنبرآباد مناجات شعبانیه را شاه بیت ماه عظیم شعبان عنوان کرد و ابراز داشت: تفسیر و توضیح این مناجات در ماه شعبان از لسان گهربار مولای متقیان می باشد.
حجت الاسلام سالاری گفت: در رقابت های سیاسی قدرت نمایی و دنبال پست و مسولیت بودن به وضوح دیده می شود و می بینیم اخلاق و ادب آنچه که در مناجات شعبانیه تاکید شده است، گم شده است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نیروهای انتظامی فرمودند: در عرصه امنیت، نظام کارنامه خوبی تا کنون داشته است، اما امنیت در ایجاد ثبات و نظم و امنیت جانی خلاصه نمی شود بلکه بهبود وضعیت کشور در امنیت اخلاقی و اجتماعی نیز باید مشهود باشد.
سالاری با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان افزود: امیدواریم تصمیماتی که برای جنوب استان کرمان اخذ شد عملی شود و جنوب کرمان باید به صورت ویژه در نگاه دولت مورد عنایت قرار بگیرد.
وی گفت: در شورای اداری شهرستان جیرفت که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد از تمدن شگرف جنوب کرمان و از مشکلات فرهنگی جامعه همراه با راه حل گفتیم.

وی ابراز داشت: در رابطه با راه اندازی حوزه علمیه خواهران، ایجاد خانه عالم در روستاها، ساخت مجتمع فرهنگی در شهرستان، تقویت بازار کشاورزی و توجه ویژه دولت در ایجاد صنایع تولیدی، ریشه یابی ناامنی های موجود، بدهکاری های کشاورزان به بانک ها و اخذ سود کلان از آنها از جمله موارد مطرح شده در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت بود.
خطیب جمعه عنبرآبادگفت: هیچ کس نباید از ترس تنگی معیشت و مسایل مالی از ازدیاد نسل جلوگیری کند چرا که روزی هر شخصی نزد خود خداوند متعال محفوظ می باشد.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) برای جوانان ما اسوه و الگوی مناسبی محسوب می شود.
وی با اشاره به زیبنده نبودن برخی حرکات در جشن های عروسی و انتقاد مجدد از راه اندازی کارناوال‌های جشن عروسی گفت: مسئولین امر باید پیگیری کنند تا هنجارها و ارزش ها زیر پا گذاشته نشود چرا که امنیت در گرو پاس داشت هنجارها و ارزشها است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.