سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

نشست رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای هیات امنا و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیشب با اعضای هیات امنا و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

آیت ا... هاشمی رفسنجانی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ای 5 ساله ای را تدوین کرده بود که کیفیت این دانشگاه را افزایش دهد گفت: این برنامه در زمان دولت قبل متوقف شد ، اما در حال حاضر دانشگاه آزاد وضع جدیدی پیدا کرده و بسیاری از شوراهای مترقی ، علاقمند با همکاری با دانشگاه آزاد هستند.

وی افزود :کشوری همچون فرانسه درصدد راه اندازی دفتر این دانشگاه در آن کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تجمیع کنکور گفت : برگزاری کنکور دانشگاه آزاد اسلامی بصورت مستقل از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مجلس شورای اسلامی نمی تواند مصوبات شورا را نقض کند بنابراین در آیین نامه ای که توسط دولت نوشته شد مسئله کنکور دانشگاه آزاداسلامی با همان استقلال باقی می ماند .وی با اشاره به اجرای مراحل آزمایشی امحای زباله توسط نیروگاه پلاسمایی گفت: در حال حاضر در تهران یک نیروگاه یک مگاواتی پلاسمایی بصورت آزمایشی فعال است که با 4 هزار و 500 درجه حرارت زباله ها را از هرگونه میکروب اصلاح می کند که در صورت موفقیت این طرح، نیروگاه100 مگاواتی آن فعال خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به یکی از طرح های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری 9 کشور بزرگ اشاره کرد و گفت : در این طرح تولید نور و حرارت توسط جوش و گداخت هسته ای انجام می شود و دیگر از سوختهای فسیلی خبری نیست.

وی با بیان اینکه این عالی ترین تکنولوژی است که دنیا بر روی آن کار میکند گفت:در این روش مواد بی پایان است و خطر انفجار وجود ندارد.

رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد در ادامه به مشکلات آلودگی تالاب انزلی نیز اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی و محیط زیست می توانند برای احیای این تالاب همکاری بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیستان وبلوچستان و بوشهروخوزستان هم تشریف بیارید
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
به بقیه دانشگاهها هم بیاید