سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل دانشگاه تهران به دانشگاه سبز

رییس دانشگاه تهران از تبدیل شدن این دانشگاه به "دانشگاه سبز" خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه تهران حدود 12 سال است که طرح توسعه آن به تصویب دولت و شورای عالی شهر سازی رسیده،که در طی این مدت با اعتبارات موجود دانشگاه توانستیم مناطقی را خریداری و طرح توسعه آن را به اجرا درآوریم.
 
وی ادامه داد: باید فلسفه ای برای توسعه این دست از پژوهش ها وجود داشته باشد، با توجه به رویکرد دانشگاه و نقش آنها در جهان، دانشگاه تهران پژوهش را یکی از محورهای اصلی فعالیت خود می داند.
 
رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه تهران همواره در کشور در حوزه های مختلف بخصوص در کارآفرینی نقش اساسی داشته و طبیعتا باید در این طرح و موضوعات دیده شود.
 
نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه با جدیت به دنبال ایجاد دانشگاه سبز هستیم، تصریح کرد: يكي از ماموریت های مهم دانشگاه تهران این است که به دانشگاه سبز تبدیل شود و در این راستا از حمایت های سازمان ملل و برخی کشورها برخورداریم.
 
وی اضافه کرد: در این طرح توسعه پارک علم و فناوری و ایجاد فضا برای شرکت های دانش بنیان و فناور و تکنولوژی های پیشرفته هم مطرح است. شرایط زیست محیطی،انرژی و فعالیت های بهینه به خوبی باید رعایت شود و به همین دلیل در این طرح موضوع را به جد مورد توجه قرار دادیم.
 
نیلی احمدآبادی در پایان یادآور شد: دانشگاه تهران یک شهر علم و دانش  را با رویکرد دانشگاه سبز و دانشگاه هوشمند در قلب تهران به وجود می آورد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.