سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه ساوه

با حضور نماینده ولی فقیه در استان 15 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه ساوه ملبس به لباس مقدس طلبگی شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم گفت: اخلاص شرط اول طلبگی برای طلاب حوزه‌های علمیه است.
آیت الله دری نجف آبادی قناعت را شرط دوم طلبگی دانست و افزود: طلبگی سربازی اهل بیت(ع) است و اگر یک طلبه قناعت و زهد داشته باشد موفق خواهد بود.
امام جمعه اراک از طلبگی به عنوان یک رسالت و نه یک شغل یاد کرد و افزود: طلاب حوزه‌های علمیه لباس افتخارآمیز مبلغی دین را بر تن کرده و از آرمان‌های دین پاسداری می‌کنند.
وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی عمامه رسول خدا(ص) را بر سر می‌گذارند و با خدا معامله می‌کنند و به راستی این طلاب هستند که به معنای واقعی نوکری اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) را می‌کنند.
آیت الله دری از طلاب حوزه‌های علمیه خواست تا با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) و انس با قرآن به وظیفه و رسالت خویش عمل کنند و گفت: در این صورت است که خداوند به شما علمی می‌دهد که به اهل بیت(ع) متصل شوید.
وی با اشاره به تحصیل بیش از سه هزار نفر از طلاب علوم دینی در استان مرکزی گفت: این تعداد مشتاقان علوم دینی مردان بزرگ و علمای دینی آینده کشور و پاسدار و حافظ دین خواهند بود.
امام جمعه ساوه نیز گفت: امام حسین(ع) پاسدار مرزهای عقیدتی اسلام بود و طلاب حوزه‌های علمیه باید ادامه دهنده این مسیر نورانی باشند.
حجت الاسلام حسینی افزود: تلبس رسمی به لباس مقدس طلبگی در واقع تعهدی به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در راه احیای شریعت اسلامی و حاکمیت دین مبین اسلام مجاهدت کردند.
به گفته وی، لباس روحانیت در واقع تعهدی به امام صادق(ع) است که مروج دین مبین اسلام بوده و از مرزهای اسلام دفاع و حراست کرد.
در این مراسم که با حضور طلاب حوزه‌های علمیه و جمعی از مسئولان برگزار شد 15 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه حضرت ولیعصر(عج) و امام صادق (ع) ساوه ملبس به لباس مقدس طلبگی شدند.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، ولی فقیه ، طلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.