سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید برای یک تظاهرات میلیونی در تمام نقاط افغانستان و جهان آماده شد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان در واکنش به پاسخ ارگ به معترضان تغییر مسیر خط توتاپ از بامیان به سالنگ٬ می گویند که ریاست جمهوری همچنان برفیصله شان در باره انتقال خط ۵۰۰ کیلو ولت از سالنگ تاکید دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،محمدعارف رحمانی نماینده مردم غزنی در پارلمان می گوید که ارگ ریاست جمهوری پیام گردهمایی روز گذشته معترضان را نگرفته و همچنان بر موضع خود ایستاده است.

به گفته او٬ این موضع گیری رییس جمهوری به معنای پایان تمام امیدها به این حاکمیت به گفته او٬ نامشروع و توافقی بود.

شورای عالی مردمی که از معترضان به تغییر مسیر خط توتاپ از بامیان به سالنگ را رهبری می کند روز گذشته گردهمایی مردمی را در مصلای شهید مزاری در غرب کابل سازماندهی کرد که در این گردهمایی ده ها هزار نفر شرکت کردند.

کریم خلیلی٬ محمد محقق٬ سرور دانش٬ صادق مدبر از مقامات پیشین و کنونی حکومت وحدت ملی در این گردهمایی تاکید کردند که تغییر مسیر خط توتاپ از بامیان به سالنگ یک دسیسه است و باید روی آن تجدید نظر شود.

شماری از نمایندگان پارلمان نیز تاکید کردند که برای تحقق خواسته های معترضان در کنارشان خواهد ماند.

با این حال عارف رحمانی می گوید که باید برای یک تظاهرات میلیونی در تمام نقاط افغانستان و جهان آماده شد.

او از مردم افغانستان خواست تا در پرتو قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور برای تحقق عدالت یک تظاهرات وسیع مردمی را راه اندازی کنند.

شماری از نمایندگان مردم در پارلمان نیز بیانیه شب گذشته رییس جمهوری را دسیسه و نیرنگ خوانده و از معترضان خواستند تا روز دوشنبه آینده در تظاهرات بزرگ مردمی شرکت کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، تظاهرات ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.