دانش در دیدار با سفیر امریکا: نگران فاصله بین مردم و حکومت هستیم

سرور دانش معاون رییس جمهوری افغانستان در دیدار با مایکل مک‌کنلی سفیر امریکا در کابل گفته است که ما نگران فاصله بین مردم و حکومت هستیم.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای دانش در این دیدار به سفیر امریکا گفته است که متاسفانه شماری در درون حکومت هستند که برنامه های بزرگ ملی را دامن زده و در صدد ایجاد تفرقه بین مردم و حکومت هستند.

دانش از انتقال لین برق پنچ صد کیلو ولت از مسیر سالنگ ها ابراز نگرانی کرده و گفته است که این لین ابتدا قرار بود از راه بامیان انتقال پیدا کند اما به دلیل دامن زدن شماری در درون حکومت این کار صورت نگرفت.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری کشور نشر شده و یک کاپی آن در اختیار خبرگزاری بخدی قرار گرفته، آمده است پروژه انتقال برق توتاپ خط قرمز مردم ماست و دولت در این زمینه باید تجدید نظر کند.

"شهروندان مناطق مرکزی مورد تبعیض قرار گرفتند"
معاون رییس جمهوری کشور در این دیدار به آقای مایکل مک کنلی گفته است که شماری از شهروندان افغانستان در مناطق مرکزی احساس می کنند که مورد تبعیض قرار گرفته اند.

دانش گفته است که ما نگران ایجاد فاصله بین مردم و حکومت هستیم و تلاش میکنیم که از سوی حکومت پاسخ های روشن و قناعت بخش به معترضان ارائه شود.

او گفته است که حکومت افغانستان باید نسبت به عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن پایبند بوده و به دور از هرگونه تبعیض بین شهروندان در ارتباط با مسائل مهم ملی تصمیم گیری کند.

تا بیست سال دیگر در چهار ولایت برق نمی رسد
آقای دانش گفته است که شهروندان کشور زمان حساس شده اند که متاسفانه در ماستر پلان بیست ساله برق کشور، هیچ پروژه ای برای چهار ولایت نورستان، بامیان، غور و دایکندی در نظر گرفته نشده است.

در خبرنامه آمده است، مردمی که امروز به این موضوع اعتراض دارند در طی سال های گذشته مدنی ترین رفتارها را داشته و همواره حامی دولت افغانستان بوده و هرگز خواهان تضعیف و یا براندازی نظام نیستند.

آقای دانش گفته است که شهروندان کشور زمان حساس شده اند که متاسفانه در ماستر پلان بیست ساله برق کشور، هیچ پروژه ای برای چهار ولایت نورستان، بامیان، غور و دایکندی در نظر گرفته نشده است. آقای دانش گفته است که شهروندان کشور زمان حساس شده اند که متاسفانه در ماستر پلان بیست ساله برق کشور، هیچ پروژه ای برای چهار ولایت نورستان، بامیان، غور و دایکندی در نظر گرفته نشده است.


 معاون رییس جمهور تاکید کرد که مطالبات معترضان کاملا مدنی بوده و در تضاد با هیچ یک از شهروندان دیگر افغانستان قرار ندارد.

در همین حال مایک کینلی سفیر امریکا در کابل گفته است که کشورش در مورد دیزاین و انتخاب مسیر انتقال لین برق هیچگونه نظر و دخالتی نداشته است.

آقای مایک کنلی گفته است امریکا از پروژه هایی حمایت می کند که منجر به ثبات شده و در راستای عدالت اجتماعی و انکشاف پایدار قرار داشته باشند.

پیش از این نیز شارژدافیر سفارت جاپان در افغانستان در دیدار با سرور دانش، گفته بود که کشورش از پروژه های که مورد توافق همه افغان ها باشد، حمایت و تمویل می کند.

نظر کاربران فیسبوک: شماری در داخل دولت در صدد تفرقه بین تاجیکان و هزاره ها هستند
در همین حال شماری از کاربران سایت های اجتماعی از جمله فیسبوک می گویند که شماری در درون دولت هستند که با انتقال برق پنچ صد کیلو ولت می خواهند دو قوم هزاره و تاجیک را باهم درگیر کنند.

کابران فیسبوک بر این باور هستند که پروژه توتاپ در ابتدا قرار بود که از مسیر بامیان عبور کنند اما برخی ها در درون حکومت می خواهند که این برق را از مسیر سالنگ عبور بدهند تا مردم ولایت های مرکزی با شهروندان ولایت های شمالی کشور درگیر شوند.

قیوم عثمانی در صفحه فیسبوک خود نوشته است که در صورت تظاهرات مردم ولایت های مرکزی در حمایت از عبور برق از ولایت های شان، مردم ولایت های شمالی نیز در حمایت از مسیر سالنگ تظاهرات خواهند کرد تا از این طریق هر دو طرف باهم درگیر شوند.

پیش از این اما، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ، فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان، ناهید فرید عضو مجلس و ده ها تن دیگر از انتقال برق از مسیر بامیان اعلام حمایت کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، سرور ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار