سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برگزاری اولین کنگره استانی هدایت تحصیلی در بیرجند

اولین کنگره استانی هدایت تحصیلی امروز با حضور رییس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه انتخاب رشته تحصیلی دبیرستانی گام نخست انتخاب رشته دانشگاهی و انتخاب شغلی در آینده است و دورنمای شغلی فرد را مشخص می کند امر هدایت تحصیلی از امر ویژه ای برخوردار است.

موسوی نژاد افزود: بیش از11هزار دانش آموز پایه نهم امسال در فرآیند هدایت تحصیلی به شاخه و رشته متناسب با استعداد،رغبت و نیاز جامعه هدایت خواهند شد.

وی گفت:از اهداف این کنگره می توان به بررسی موانع و مشکلات احتمالی برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و توجیه کامل مشاوران در خصوص چگونگی انجام هدایت تحصیلی در سال 95-94اشاره کرد.

وی افزود: لزوم و اهمیت رشته های فنی و مهارتی و ایجاد گرایش های لازم در دانش آموزان پایه نهم و تغییرات به وجود آمده در آیین نامه هدایت تحصیلی،انجام مناسب توزیع متوازن میان رشته ها با تاکید بر رشته های فنی و مهارتی و انتقال موضوع هدایت تحصیلی از متوسطه دوره اول از دیگر موارد مورد بحث در این نشست است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان اظهار کرد:مهم ترین هدف این نشست تبیین، توجه و روشنگری نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

موسوی نژاد گفت:فرآیند هدایت تحصیلی را چهار عامل علاقه،استعداد،نیاز و امکانات جامعه تشکیل می دهد.

وی افزود:تعداد 18 هزار نفر مشاور در کشور و تعداد 230مشاور در سطح استان داریم.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.