اولین کنگره ی تاریخ معماری و شهرسازی پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در شهرستان های بیرجند،فردوس و خوسف برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:کنگره ی تاریخ معماری و شهرسازی از رویداد های مهم فرهنگی بعد از انقلاب است که برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار می شود.

شریعتی منش افزود: این کنگره سه دوره به صورت ملی در شهر بم برگزار شده است و چهارمین دوره ی آن به صورت استانی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی گفت:این کنگره به منظور آشنایی بیشتر صاحب نظران، محققان و نیز بیان قابلیت ها و ارزش های معماری و شهرسازی استان، پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری طی سه روز در شهرهای بیرجند، فردوس و خوسف برگزار می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: کنگره ی معماری و شهرسازی در محور های حوزه های فرهنگی – طبیعی ، شهر ها و روستاهای تاریخی،منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی،سازه در تاریخ معماری و شهرسازی،باستان شناسی ، معماری و شهرسازی،میراث معماری و شهرسازی مدرن،میراث آب و کشاورزی،میراث فرهنگی ناملموس،راه های فرهنگی و عناصر وابسته برگزار خواهد شد.

شریعت منش با بیان اینکه مقالات دریافتی در پایان به صورت کتاب منتشر خواهد شد،گفت: پژو هشگران و محققان می توانند مقالات خود را حداکثر تا پایان آبان ماه به نشانی وب سایت SKhorasan.chaui.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.