سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتباه تایپی دبیرستانی در کالیفرنیا/ استفاده از نام ایزیس (داعش) برای یک دختر محجبه!+ عکس

مدرسه ای در کالیفرنیا در کتاب سالنامه خود نام یکی از دانش آموزان مسلمان را به اشتباه "ایزیس" ثبت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لوس آنجلس تایمز، دبیرستان "لوس اوسوس" در کالیفرنیا در سالنامه خود نام یکی از دانش آموزان مسلمان به نام "بایان زهلیف" را به اشتباه "ایزیس فیلیپ" ثبت کرد.

تا یک سال پیش، چنین اشتباهی بی اهمیت شمرده می شد؛ اما پس از گسترش گروه تروریستی داعش، استفاده از نام محبوب "ایزیس" (آیسیس) حتی به اشتباه هم لرزه بر تن همگان می اندازد.

این دانش آموز در صفحه فیسبوک خود نوشت: من خیلی ناراحت هستم و احساس خجالت می کنم که دبیرستان به همین راحتی این مسئله را نادیده گرفته است. نام من را در کتاب سالنامه "ایزیس" گذاشتند. مدرسه به من گفت این یک اشتباه تایپی بوده است.

سرپرست آموزش و پرورش مدارس این منطقه گفت: "مدرسه با خانواده هر دو دانش آموز تماس گرفته و به آنها اطمینان داده است که این مسئله را بررسی می کند و اگر متوجه شود که یک دانش آموز غیرمسئولانه عمل کرده است، اقدامات لازم را انجام می دهد."

روز جمعه دبیرستان "لوس اوسوس" 287 سالنامه را –که نام و تصویر دانش آموزان این مدرسه در آن قرار داشت -- میان دانش آموزان و کارکنان خود توزیع کرد. تا زمان حل این اشتباه تایپی، توزیع بیشتر این سالنامه متوقف شده است. دانش آموزانی هم که این سالنامه را دریافت کرده اند، ملزم به بازگرداندن آن هستند.

مدیر مدرسه "لوس اوسوس" در حساب توییتر خود به خاطر این مسئله عذرخواهی کرد. وی گفت مدرسه در حال بررسی این اشتباه تأسف بار است.

ایزیس که در واقع نام یک الهه مصری است، این روزها ارتباط مستقیمی با گروه تروریستی داعش پیدا کرده است. در سال 2014، بیش از 300 کودک آمریکایی در این کشور ایزیس نام گرفتند. اما به تازگی این نام از فهرست اسامی محبوب آمریکا خارج شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ISis - آی / اِس / ایز
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسخرس