سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تولید 200 کیلوگرم زعفران در هر 80هکتار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صورت تخصیص منابع لازم قصد داریم سطح زیر کشت زعفران این استان را به 250 هکتار توسعه دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حمیدرضا جهانگیری با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران این استان 80 هکتار است، افزود: حدود 200 کیلوگرم زعفران از این سطح تولید می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از مناطق مستعد در تولید زعفران است، گفت: زعفران تولیدی کرمانشاه کیفیت بسیار بالایی دارد و در مواردی حتی بهتر از زعفران ممتاز سایر مناطق کشور است.

وی در ادامه گفت: در سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  به کرمانشاه مقرر شد از محل منابع تبصره 20 قانون بودجه سال 94 مبلغ 30 میلیارد ریال به منظور نهادینه کردن کشت این محصول به استان اختصاص یابد.

جهانگیری در پایان گفت: با وجود پیگیری‌های متعدد سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متاسفانه تاکنون اعتبارات برای توسعه سطح زیر کشت زعفران به استان اختصاص نیافته و چنانچه این اعتبارات تا نیمه خردادماه سال جاری ابلاغ نگردد، عملاً امکان برنامه‌ریزی و توسعه این محصول اقتصادی در استان ایجاد نخواهد بود.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.