سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی :

کشت 200 هزار هکتار گیاهان دارویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قابلیت‌های این استان در حوزه گیاهان دارویی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کشت 200 هزار هکتار گیاهان دارویی خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عزت‌الله بهشتی‌فر با اشاره به برگزاری نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی کمک به اجرا و عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری می‌کند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های بسیار خوبی که منابع طبیعی استان در حوزه‌های مختلف از جمله آبخیزداری و کشت گیاهان دارویی دارد، افزود: برای نمونه در یکی از مناطق ما به نام تنگ‌سرخ بهره‌برداران در 150 هکتار از اراضی با کشت گیاهان دارویی 75 میلیون تومان درآمد کسب کردند.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: این در حالی بود که برای هر هکتار از این اراضی توسط بهره‌برداران تنها 50 هزار تومان هزینه شده بود.
 
وی با بیان این که توانایی کشت گیاهان دارویی در 200 هزار هکتار در اراضی طبیعی استان وجود دارد، افزود: به دنبال اجرا کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان با کشت هر چه بیشتر گیاهان دارویی هستیم.
 
این مسئول تصریح کرد: اگر بتوانیم اعتبارات لازم برای این بخش داشته باشیم و به بهره‌برداران کمک‌های لازم را ارائه کنیم در آینده  یکی از مهم‌ترین محصولات و البته صادرات استان در حوزه گیاهان دارویی خواهد بود.
 
بهشتی‌فر خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه هر چه بیشتر نیاز به تلاش در بخش‌های مختلف دارد و به دلیل طبیعت بکر و اراضی خوبی که دارد قادر خواهیم بود در حوزه منابع طبیعی سیاست‌های اقتصاد درون‌زار را اجرایی کنیم.
 
انتهای پیام/و
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.