سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

نرخ دورقمی بیکاری در بافق

نرخ بیکاری شهرستان بافق طبق آخرین سرشماری ملی ۱۱/۷ درصد بوده که نرخ بیکاری مردان ۸/۵ و نرخ بیکاری زنان در شهرستان ۲۷/۵ درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد کارگران شهرستان بافق حدود یازده هزار نفر می باشد که عمدتا در فعالیتهای معدنی, راه اهن, اصناف و تولیدی مشغول کارند.

دشت آبادی افزود:  نرخ بیکاری شهرستان بافق طبق آخرین سرشماری ملی ۱۱/۷ درصد بوده که نرخ بیکاری مردان ۸/۵ و نرخ بیکاری زنان در شهرستان ۲۷/۵ درصد برآورد شده است.

دشت آبادی به تفاهم نامه منعقد شده این اداره با ناحیه مقاومت بسیج در خصوص توسعه و تقویت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی و استفاده از ظرفیتهای موجود در منطقه منعقد گردیده   همچنین جلساتی با مراکز دانشگاهی در خصوص تشکیل مرکز مشاوره کارآفرینی شهرستان تشکیل شده است.

این مسئول در خصوص اخراج کارگران شرکت کاشی زمرد بافق اظهار داشت: با طرح دادخواست, به شکایات کارگران رسیدگی شده و  احکام صادره به اجرای احکام دادگستری جهت اجرا ارسال شده است .

وی افزود: همچنین ۵۲ نفر از کارگران این شرکت درخواست بیمه بیکاری داده اند که با مرتفع شدن مشکل بیمه معوقه شان پرونده ها با توجه به اهمیت موضوع جهت اظهار نظر به کمیته استانی  ارسال گردیده است.

سرپرست اداره کار بافق در خصوص مسایل رفاهی کارگران اظهار داشت: نسبت به اعزام چهل نفر به استراحتگاهها و زائر سراهای کارگری مشهد مقدس قم و انزلی در سال گذشته اقدام شده است همچنین دوره های آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از دیگر برنامه های اجرا شده در این حوزه در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.