تک قطبی بودن صنعت کاشی، میبد را با آسیب جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون فرماندار میبد گفت :تک قطبی بودن صنعت کاشی و سرامیک ،شهرستان میبد را در بلند مدت با آسیب جدی مواجه می کند .

سیدمحسن فلاح در جلسه تبیین اقتصاد مقاومتی و توسعه مشاغل خانگی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی این شهرستان افزود :توسعه صنایع دستی ، زیلو، کاربافی، گیاهان دارویی ،دامداری و دامپروری ،صنعت پرورش اسب ،بلدارچین و صنعت توریسم و گردشگری ،در کوتاه مدت ،میان مدت و بلندمدت از سیاست های مسئولین تا افق 1404 است .

وی با بیان اینکه تولید و مصرف انبوه موجب آلودگی و از بین رفتن محیط زیست در استان می شود تصریح کرد :در دنیای امروز باید دنبال فروش دانش و خدمات بود نه تولید کالاهایی که بیش از منافع و سود ،آلودگی و ضرر درجامعه باقی می گذارد .

معاون فرماندار میبد عنوان کرد: ایجاد کارگاه های زود بازده ، حرکت به سمت تولیدات کشاورزی ارگانیک و ایجاد انگیزه خلاقیت در بین جوانان جویای کار ، کارآفرینی ،خدمات توریستی و تجارت الکترونیک در کاهش بیکاری جامعه مهم است.

درحال حاضر بیش از 30 واحد کاشی و سرامیک در شهرستان میبد فعالیت دارند که سالانه با تولید 110 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک 40 درصد کاشی کشور را تامین می کنند.

انتههای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.