سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر «فورت ‌مک‌موری» کانادا در میان زبانه‌های ویرانگر آتش به تلی از خاک تبدیل می‌شود+ تصاویر

بی‌بی‌سی با انتشار تصاویری از آتش‌سوزی بزرگ منطقه نفتی کانادا، برآورد میزان خسارت‌های وارد‌ه را مشکل خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با انتشار تصاویر آتش‌سوزی مهیب منطقه نفتی کانادا، تعیین میزان خسارت‌های وارده را مشکل خواند.  در پی این آتش سوزی گسترده که نزدیک شهر «فورت مک موری» در «استان آلبرت» و در قلب منطقه شن‌های نفتی کانادا روی داده است، هزاران نفر از ساکنان این منطقه وادار به ترک منازل خود شده‌اند. مقامات آلبرتا از مقامات دیگر استان‌ها و دولت فدرال کانادا برای مقابله با این آتش سوزی گسترده و انتقال ساکنان به مناطق امن درخواست کمک کرده‌اند. این آتش‌سوزی تاکنون تلفاتی نداشته است. 

مقامات این استان همچنین دستور تخلیه اجباری شهر فورت مک موری با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر را صادر کرده‌اند که بزرگترین تخلیه تاریخ این شهر محسوب می‌شود. همچنین در پی گسترش آتش سوزی، شماری از پروازهای فرودگاه فورت مک موری لغو شده است.

آتش سوزی که از روز اول مه (دوازدهم اردیبهشت) در مناطق جنگلی حومه شهر فورت مک موری آغاز شد، با وزش باد شدید به سرعت گسترش یافت و بیش از 2 هزار و 650 هکتار را فرا گرفت. همچنین این آتش سوزی عصر سه شنبه به مناطق جنوبی این شهر نزدیک و حتی باعث شد خروجی جنوبی این شهر بسته شود. ساکنان فورت مک موری مجبور به فرار به سوی مناطق شمالی این شهر شده‌اند.

مقامات شهر فورت مک‌موری تاکنون از دادن اطلاعات دقیق درخصوص میزان خسارت‌ها خودداری کرده‌اند. طبق گزارش‌های رسمی تاکنون حدود 1600 منزل مسکونی و ساختمان تخلیه شده‌اند؛ اما، ساکنان محلی می‌گویند خسارت‌های وارده بیش از میزان اعلام شده است. ساکنان منطقه محصور در آتش از ویرانی کامل آن سخن می‌گویند. 

از سوی دیگر، بسیاری از تأسیسات شن‌های نفتی کانادا در شمال و شرق فورت مک‌موری واقع شده که این موضوع نگرانی‌ها درباره رسیدن آتش به این مناطق را در پی داشته است.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.