آتش سوزی مهیب در استان آلبرتای کانادا وارد هشتمین روز خود شد.

آتش در آلبرتا همچنان زبانه می‌کشد/ ممکن است آتش‌سوزی چند ماه طول بکشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با گسترش شعله‌های آتش به مناطق بیشتر در استان آلبرتا، تا کنون ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان از محل تخلیه شدند. 

به گفته دولت محلی آلبرتا، تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق واقع در این استان در آتش سوخته است. 

این آتش سوزی که از نزدیکی شهر فورت مک موری در شمال آلبرتا آغاز شد، با چنان سرعتی گسترش یافت که ساکنان شهر فرصت اندکی برای ترک خانه‌های خود داشتند. گزارش‌ها حاکی است چندین محله فورت مک موری به طور کامل ویران شده است. 

به گفته مسئولان استان آلبرتا، با کاسته شدن از شدت شعله‌های آتش در شهر فورت مک موری، آتش سوزی به جنگل‌های اطراف کشیده شد. 

چاد موریسون، رئیس خدمات آتش نشانی آلبرتا اعلام کرد مهار کامل آتش سوزی به یک یا دو ماه وقت نیاز دارد. 

با توجه به شرایط موجود، مقامات محلی از ساکنان فورت مک موری خواستند فعلا به شهر کالگاری، واقع در ۶۵۰ کیلومتری فورت مک موری رفته و تا زمان رفع کامل بحران آتش سوزی در آنجا باقی بمانند. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد بلاتکلیفی مردم باعث ایجاد موجی از خشم و نومیدی میان آنان شده است. 

پس از طوفان شدید سال ۱۹۹۸، آتش سوزی در استان آلبرتای کانادا پر خسارت‌ترین فاجعه طبیعی کانادا به شمار می‌رود. کار‌شناسان بر این باورند که آتش سوزی کنونی نزدیک به شش میلیارد یورو خسارت بر جا خواهد گذاشت. 

شبکه تلویزیونی فرانس نیز دو گزارش داد آتش‌سوزی کانادا احتمال دارد چندین ماه طول بکشد. 

ژاک کاردوز، خبرنگار این شبکه در کانادا درباره آتش سوزی بزرگ ایالت آلبرتا گفت: وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرده است که اوضاع قابل کنترل نیست. آتش‌سوزی همچنان فوق العاده خطرناک است. امکان درخواست کمک از واحدهای خارجی مردود نیست. هم اکنون حدود هزار آتش‌نشان در حال مبارزه با آتش هستند که مسلماً این تعداد کافی نیست. شرایط برای گسترش آتش ایده ال است. انتظار باران می‌رفت اما نه تنها یک قطره نبارید بلکه این باد است که می‌وزد. این مورد به شرایط مساعد برای گسترش آتش اضافه می‌شود. چون جنگل بسیار خشک است و هوا نیز همینطور. پیشبینی نیز نمی‌شود که اوضاع در ساعات آینده بهتر شود. به طور در ‌‌نهایت می‌توان گفت مقامات انتظار گسترش بیشتر آتش را دارند. حتی از این سخن به میان آمده است که اگر باران نبارد، این آتش سوزی ممکن است چندین ماه به طول بینجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار