سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

دو کشته بر اثر ابتلا به تب کریمه

تب کریمه کنگو پارسال دو قربانی در مازندران گرفت و هفت نفر را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دو مورد ابتلا به تب کریمه کنگو نیز امسال در مازندران گزارش شد که با انجام درمان های ویژه از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

محسن اعرابی کانون بیماری تب کریمه کنگو را در غرب مازندران اعلام کرد و افزود: تیم‌های پزشکی با تجهیزات مناسب برای مقابله با این ویروس در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه پارسال به‌دلیل شیوع بیماری تب کریمه کنگو در غرب مازندران، دو نفر جان باختند و هفت نفر بستری شدند افزود: با وجود کمبود اعتبارات در زمان شیوع این بیماری، هر دامداری که مورد مثبت ویروسی در آن مشاهده شده بود سم‌پاشی شد.

اعرابی افزود: برخی دامداران به دلیل هزینه بالای سم‌پاشی، توانایی مالی برای از بین بردن کنه دامی را در اختیار ندارند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حذف یارانه سم‌پاشی دام‌ها و کمبود اعتبارات دامپزشکی نیز دو عامل دیگر برای شیوع این بیماری بود.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام علامت خاصی ندارد و پس از کشتار و مصرف به به انسان منتقل می‌شود افزود:عامل بروز تب کریمه کنگو ویروس و کنه آلوده و تنها راه مقابله با این بیماری در دام سم‌پاشی است.

بیماری cchf ویروسی از گروه آربوویروس بوده و شایع ترین ناقل آن کنه ای با نام هیالوما است که مخزن این ویروس را می توان در طبیعت و در کنه یافت.

وی افزود: علایم این بیماری سردرد شدید،تب و لرز، خستگی و دردعضلانی، پرخونی در صورت، استفراغ، احساس سرما و دردهای بالای معده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.