400میلیون تومان اعتبار برای کنه کشی دام های شهرستان های نوشهر و چالوس اختصاص یافت.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه از 13 بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو تا کنون ابتلای 5 تن به این بیماری در منطقه نوشهر وچالوس تائید شد گفت: 400میلیون تومان اعتبار از طریق استانداری مازندران برای مبارزه با کنه ناقل این ویروس در دام های چالوس و نوشهر اختصاص یافت.

دکتر پارسایی افزود:این اعتبار برای سمپاشی محل زندگی و کنه کشی دام 52 هزار و450 دام سنگین و 204 هزار دام سبک هزینه می شود.

وی گفت : درصورت کنترل نشدن، این بیماری از کانون های نوشهر و چالوس به دیگر مناطق استان گسترش پیدا می کند .

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه روند شیوع آلودگی این بیماری از پارسال تا کنون افزایشی است افزود: به ازای هر هزار راس دام یک راس به این ویروس آلوده می شود.

دکتر پارسایی افزود: تب کریمه کنگو با دوره پنج تا هفت روزه ، بیماری مشترک میان انسان و دام است که علائم مشابه سرماخوردگی ، آنفلولانزا و در نهایت خونریزی را به همراه دارد.

وی گفت : ویروس این بیماری از طریق تماس پوست و مخاط بدن انسان با دام مبتلا منتقل می شود و دامداران ، قصابان ، کارگران کشتارگاهها و دامپزشکان و زنان خانه دار از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

وی از غرب مازندران به عنوان یکی از کانون های بروز و مشاهده این بیماری در استان یاد کرد و افزود: از 20 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو پارسال در مازندران، 2 نفر جان خود را از دست دادند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.