سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

سامانه آموزشی دانشگاهی در کرمانشاه هک شد

رئيس پليس فتا استان از هک سامانه آموزشی يکی از دانشگاه های معتبر استان توسط چند دانشجو خبر داد.

به گزارش گروه استان ها ی باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ "علی شفيعی"گفت: در پی شکايت نماينده حقوقی يکی از دانشگاه‌های استان مبنی بر اينکه فرد يا افرادی ناشناس با نفوذ به سرور دانشگاه علاوه بر اخلال در سامانه دانشجويی، اقدام به تغيير نمرات دانشجويان و حذف و اضافه دروس کرده‌اند، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از بررسی تغييرات رخ داده در سامانه دانشگاه مذبور و همچنين استعلام از چندين مرکز isp  و بررسی سيستم دانشگاه متوجه شدند، بيش از چند هزار تغيير در نمرات و همچنين انتخاب واحد دانشجويان دانشگاه صورت گرفته که نشان دهنده اقدام مجرمان در پاک کردن رد خود و همچنين ايجاد پاپوش برای ديگر دانشجويان بوده است.

اين مقام انتظامی افزود: کاراگاهان با بررسی تمام تغييرات مجرمان را شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی دستگير کردند.

سرهنگ شفيعی گفت: متهمان که از دانشجويان همان دانشگاه بودند در بازجويی اوليه منکر بزه انتسابی شدند اما با بررسی سيستم رايانه ای متهمان و استفاده از شگردهای تخصصی ، اعتراف کردند.
این مجرمان از سهل انگاری مسئول امور آموزش دانشگاه سوءاستفاده و با يادداشت نمودن رمز عبور سامانه  ، تغييراتی از جمله حذف و انتخاب واحد، تغيير نمرات، ثبت مرخصی برای دانشجويان و تغيير رمز عبور دانشجويان  اقدام کرده بودند.


انتهای پیام/پ


 
برچسب ها: کرمانشاه ، سامانه ، آموزشی ، هک ، پلیس ، فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.