سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه

دومین دفترخدمات الکترونیکی قضایی استان مرکزی امروز با حضور جمعی از مسوولان قضایی استان در اراک افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آئین افتتاحیه دومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان مرکزی گفت : راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای جلوگیری از اطاله وقت مراجعان در محاکم و ارایه بهینه و خدمات کیفی ایجاد شده است.
حجت الاسلام عبداللهی افزود: با دفاتر قضایی، کلیه خدمات قضایی از قبیل ثبت و ضبط پرونده ها ، ارایه اسناد و مدارک، دادخواست ها و شکایت ها و نیز ابلاغ احکام به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی گفت : طرفین دعوا می توانند به طور حضوری و یا با ارسال لایحه به صورت الکترونیکی، اسناد و مدارک و لوایح خود را تقدیم محاکم کنند تا در جلسه دادگاه طرح و رسیدگی شود.
حجت الاسلام عبداللهی افزود : با الکترونیکی شدن خدمات قضایی، علاوه بر کاهش ازدحام در بخش های مختلف دادگستری و محاکم، از اختلاف رویه های دادرسی نیز جلوگیری می شود .
وی گفت : در حال حاضر فقط این دفاتر در مراکز استانها مجوز برای راه اندازی دارند و انشالا پیگیر هستیم تا دفاتر شهرستانی را نیز راه اندازی کنیم.
وی افزود: افراد می توانند با دریافت کد رهگیری از دفتر خدمات الکترونیکی پرونده خود را پیگیری کنند.
خانم رضایی، مدیر این دفتر خدمات الکترونیک هم گفت: این دفتر در زمینی با زیربنای 300 متر در یک طبقه واقع در میدان شریعتی اراک راه اندازی و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، خدمات ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.