به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آئین افتتاحیه دومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان مرکزی گفت : راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای جلوگیری از اطاله وقت مراجعان در محاکم و ارایه بهینه و خدمات کیفی ایجاد شده است.
حجت الاسلام عبداللهی افزود: با دفاتر قضایی، کلیه خدمات قضایی از قبیل ثبت و ضبط پرونده ها ، ارایه اسناد و مدارک، دادخواست ها و شکایت ها و نیز ابلاغ احکام به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی گفت : طرفین دعوا می توانند به طور حضوری و یا با ارسال لایحه به صورت الکترونیکی، اسناد و مدارک و لوایح خود را تقدیم محاکم کنند تا در جلسه دادگاه طرح و رسیدگی شود.
حجت الاسلام عبداللهی افزود : با الکترونیکی شدن خدمات قضایی، علاوه بر کاهش ازدحام در بخش های مختلف دادگستری و محاکم، از اختلاف رویه های دادرسی نیز جلوگیری می شود .
وی گفت : در حال حاضر فقط این دفاتر در مراکز استانها مجوز برای راه اندازی دارند و انشالا پیگیر هستیم تا دفاتر شهرستانی را نیز راه اندازی کنیم.
وی افزود: افراد می توانند با دریافت کد رهگیری از دفتر خدمات الکترونیکی پرونده خود را پیگیری کنند.
خانم رضایی، مدیر این دفتر خدمات الکترونیک هم گفت: این دفتر در زمینی با زیربنای 300 متر در یک طبقه واقع در میدان شریعتی اراک راه اندازی و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
انتهای پیام / ف