سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائدرحمت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کف‌شکنی خطر بحران آب را جدی‌تر کرده است/ عدم پرشدن سفره‌های زیرزمینی به نسبت بارش

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش بارندگی و پر شدن سدهای کشور، کف شکنی‌های صورت گرفته از عمق زمین، اجازه جبران آب را نمی‌دهد.

عباس قائدرحمت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به کاهش سطح آب زیرزمینی در سال‌های اخیر، کف‌شکنی از عمق زمین انجام شد که این امر با وجود افزایش بارندگی در سال جاری، به  ذخیره نشدن آب در سفره‌های زیرزمینی دامن زده است.

وی تصریح کرد: کف‌شکنی از عمق زمین خالی ماندن، خشک شدن و فروریختگی‌های زمین را افزایش داده و آسیب‌های جبران ناپذیری را بر محیط زیست و اکوسیستم وارد کرده است.

قائد رحمت با بیان اینکه کف‌شکنی از عمق زمین راهکار مقطعی برای حل بحران آب است، افزود: با توجه به حفره‌های ایجاد شده و خشکی لایه‌های بالادستی در هنگام بارندگی فضاهایی را به وجود آورده که آب در سفره‌های زیرزمینی ذخیره نمی شود بنابراین کف‌شکنی‌ها نه تنها مشکل کمبود آب را حل نمی‌کنند بلکه مانعی جدی بر احیای آب‌های زیرزمینی محسوب می شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ادامه روند کف‌شکنی، قطعا در سال‌های آینده، بیابان‌زایی خواهیم داشت چرا که چشمه، چاه و  قنات‌ها از همین آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شوند.

قائد رحمت با بیان اینکه باید از آب به عنوان کالای سرمایه‌ای استفاده شود، گفت: دستگاه های مربوطه تاکنون برنامه‌ عملیاتی، جدی و مؤثری را برای احیای واقعی سفره‌های زیرزمینی ارائه نداده‌اند، اما امیدوارم در سال 95 برخی از برنامه‌های بررسی نشده به اجرا رسیده و در حل کمبود آب مؤثر باشد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.