سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای تابلو نقاشی بانوی هنرمند معلول به موزه آستان قدس رضوی

یک هنرمند نقاش معلول، تابلو نقاشی خود را به واحد هنری اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، زهره اعتضادالسلطنه هنرمند نقاش معلولی که به علت نداشتن دست، با پا نقاشی می‌کند، تابلو نقاشی خود را به واحد هنری اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

این هنرمند نقاش گفت: سه سال پیش در بازدید از موزه آستان قدس رضوی از دیدن آثار نفیس اهدایی به موزه، ازجمله نقاشی های استاد محمود فرشچیان لذت بردم.

وی تصریح کرد:از آن زمان تصمیم گرفتم کاری متفاوت انجام دهم و به نیت اهداء به آستان قدس رضوی تابلو نقاشی ام را شروع کردم.

این نقاشی خانه خدا و دستان حضرت رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) در آسمان را به تصویر می کشد.

این بانوی هنرمند ایرانی که در انجمن بین‌المللی نقاشان آلمان نیز عضویت دارد، افزود: در این تابلو نقاشی از ورق طلا و از نقوشی که در خانه کعبه استفاده شده بهره مند شدم.
وی که تاکنون در داخل و خارج از ایران نمایشگاه‌های مختلفی از آثار هنری‌اش برپا کرده است، ادامه داد: این تابلو نظر بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی را به خود جلب کرده است و از من درخواست شده که اهدا از سوی آنان صورت بگیرد، اما من علاقه داشتم، خودم به پابوسی حرم علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوم.

اعتضادالسلطنه تصریح کرد: در این تشرف تصمیم گرفتم در آینده‌ای نزدیک، تابلویی نیز با موضوع امام رضا(ع) و حرم این امام همام نقاشی کنم و به این آستان هدیه کنم.

وی گفت: هر زمان که از زندگی و سختی‌های آن خسته می‌شوم، تنها به امام رضا(ع) متوسل می شوم و همیشه راضی به رضای خداوند هستم، موفقیت هر فردی در داشتن توکل و امید است افرادی که خیلی نا امید هستند، اتکاء معنوی ندارند، در صورتی که پشتوانه محکمی داشته باشیم روح و جسمی سالم نیز داریم.

این هنرمند نقاش ابراز کرد: من با وجود معلولیت بدون معلم و با کمک مادر، پدر، خواهر و برادرانم توانستم با لذت زندگی کنم و در مبارزه با سختی‌ها به زندگی لبخند زدم، اکنون می‌خواهم آنچه آموخته‌ام را در اختیار همنوعان خودم قرار دهم که می‌توان با معلولیت هم به زندگی لبخند زد و لذت برد.

این بانوی نقاش درباره وارد شدن به رشته نقاشی گفت: در یکی از نمایشگاه‌ها که انجمن معلولان ایران برپا کرده بود، خانمی‌ را دیدم که با دهان نقاشی می‌کرد، از آن روز به بعد تصمیم گرفتم در این حوزه وارد شوم،در ابتدا سختی های زیادی داشتم اما با صبر و توکل، دوره‌های مقدماتی را فرا گرفتم و بعد در کلاس‌های خصوصی شرکت کردم و این هنر را کامل کردم.

وی با اشاره به اینکه برای انجام کارهای روزمره‌ام مستقل هستم و حتی علاوه بر کارهای خود از اعضای خانواده‌ام نیز پرستاری می‌کنم، گفت: وقتی فردی دچار مشکلی می‌شود، باید خود را پیدا کند.

عضویت در انجمن خوشنویسان ایران، برگزاری 10 نمایشگاه بین المللی در کشورهای مختلف، برنده جایزه سیمرغ بلورین در مسابقات پارا المپیک در سال 1387،کسب مقام اول در مسابقه آشپزی در ترکیه و بسیاری از فعالیت های گوناگون در رشته های مختلف از جمله فعالیت هایی است که زهره اعتضادالسلطنه هنرمند نقاش در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.