سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

شناسایی 70 هزار دانش آموز خارج از چرخه آموزش در کشور

70 هزار دانش آموز خارج از چرخه آموزش در کشورشناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از 40 معلم نمونه استان گفت: در راستای انسداد مبادی بی سوادی، آموزش و پرورش با مراجعه خانه به خانه دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و دانش آموزان به چرخه اموزش بازگشتند.

محمد دیمه ور افزود:دوره ابتدایی براساس سند تحول بنیادین به دو دوره ی سه ساله تقسیم شده است که درحال حاضر تامین فضای آموزشی برای تحقق نظام و تفکیک دوره اول و دوم از یکدیگر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در دو سال گذشته60 درصد مدارس بالای 200 نفر دانش آموزدر دوره ی اول و دوم ابتدایی در فضای مجزا ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی ، در سال 92 حدود 38 درصد بود ،افزود: هم اکنون این پوشش در کل کشور به خصوص در مناطق محروم و عشایری و دو زبانه به 56 درصد رسیده که 18 درصد رشد دارد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان نیز در این همایش گفت: امسال در سی و دومین یادوراه بزرگداشت مقام معلم از 300 معلم نمونه شهرشتانی ، 40 معلم نمونه استانی ، یک معلم نمونه مدارس استثنایی ، یک معلم نمونه مدارس مشارکتی تقدیر شد.

حاتمی افزود: خراسان شمالی 170 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.