سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

واکسیناسیون رایگان آبله در استان کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از آغاز واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری آبله در سطح دامداریهای استان کرمان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ، دکتر حسین رشیدی افزود : با توجه به اینکه بیماری آبله از بیماری‌های مسری است و در صورت شیوع بیماری در گله خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد می‌کند، بنابراین عملیات واکسیناسیون گوسفند و بز علیه این بیماری هر سال در ابتدای سال آغاز می‌شود.

وی در خصوص علائم این بیماری بیان داشت : این بیماری ویروسی با بروز تب بالا شروع و در ادامه جراحات پوستی به اشکال التهابی مختلف بروز نموده وگاهی ممکن است این جراحات در اندام های داخلی مانند ریه و کلیه ها ایجاد شده تلفات سنگینی را بدنبال داشته باشد .

دکتر رشیدی گفت : این طرح از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 20 خرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود در این طرح حدود 3 میلیون راس علیه بیماری آبله ایمن شوند و همزمان دامها در صورت نیاز علیه تب برفکی و دامهای سنگین نیز علیه بیماری پوستی لمپی اسکین واکسینه میشوند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان  نقش همکاری دامداران و روستائیان را در بهتر اجرایی شدن این طرح بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم کلیه دامداران و روستائیان با مامورین اعزامی جهت مایه کوبی دام ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان اعلام کرد این طرح بصورت کاملا رایگان می باشند و دامداران در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پیامک 3000231512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: واکسیناسیون ، آبله ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.