سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارکت واچ: کانادا جای عربستان را در بازار نفت آمریکا گرفته است+ تصاویر

صادرات نفتی کانادا به آمریکا طی 15 سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، آمریکا به کمک همسایه شمالی خود توانسته است طی 15 سال گذشته وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش دهد. 

دو تصویر زیر به خوبی نشان می‌دهد که چطور سهم خاورمیانه از تامین نفت موردنیاز آمریکا از سال 2000 تا 2015 کاهش و در مقابل، سهم کانادا از بازار انرژی آمریکا در این بازه زمانی 15 ساله افزایش یافته است.




در سال 2000، عربستان سعودی با 575 میلیون بشکه و عراق با 227 میلیون بشکه، خاورمیانه را به بزرگترین منبع خارجی نفت برای آمریکا تبدیل کرده بودند. اما طبق جدیدترین آمار ارائه شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در حالیکه صادرات نفتی این دو کشور به آمریکا طی 15 سال اخیر به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته، صادرات نفتی کانادا به آمریکا با حدود 2 برابر افزایش از 661 میلیون بشکه به 1.37 میلیارد بشکه در سال رسیده است.

بر این اساس، می‌توان گفت اهمیت کانادا اکنون برای صنعت نفت آمریکا دوبرابر خاورمیانه است. 

هرچند آمریکا سال به سال در حال کاهش وابستگی خود به واردات نفت از خارج است و از همین رو، واردات نفتی آن از 4.3 میلیارد بشکه در سال 2010 به 3.4 میلیارد بشکه در سال 2015 رسید، اما همچنان تا چند سال آینده واردات نفت خام از اهمیت استراتژیک بالایی برای اقتصاد این کشور برخوردار است.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.