سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 3 سیاره نزدیک زمین/ افزایش احتمال زندگی فرازمینی+ فیلم و تصاویر

گروهی از ستاره‌شناسان موفق به کشف 3 سیاره نزدیک زمین شده‌اند که خارج از منظومه شمسی قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، بنابر اعلام رصدخانه جنوبی اروپا، یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان موفق به کشف 3 سیاره شده‌اند که اندازه زمین هستند و به دور ستاره‌ای به غیر از خورشید می‌چرخند. این سیاره‌ها تنها 40 سال نوری با زمین فاصله دارند.




دانشمندان تصور می‌کنند این سیاره‌ها قابل سکونت باشند. این اتفاق، دستاورد بزرگی در کشف سیاره‌هایی است که به دور خورشید نمی‌چرخند. مسئله‌ای که می‌تواند انسان را به کشف زندگی فرازمینی نزدیک‌تر کند.

به گفته یک کارشناس، برای کشف زندگی فرازمینی بهترین روش، مطالعه بر روی چنین منظومه‌هایی است. ستاره میزبان یعنی ستاره‌ای که این سیاره‌ها به دور آن در گردش هستند، کوچک و قرمز رنگ است. 

دانشمندان معتقدند سیاره سوم که در فاصله دورتری از ستاره مورد نظر قرار دارد، ممکن است قابل سکونت باشد. اما در سیاره‌های دیگر به احتمال زیاد چنین امکانی وجود ندارد. زیرا آن سوی این سیاره‌ها که به سمت ستاره مذکور قرار دارد بسیار داغ است و طرف دیگر آن‌ها نیز به دلیل دوری از ستاره مذکور سرد و تاریک است. 

با این وجود احتمال می‌رود بر روی نقاط خاصی از این سیاره‌ها امکان حیات وجود داشته باشد. در صورتی که این سیاره‌ها دارای اتمسفر یا حتی اقیانوس باشند، گرمای ستاره‌ای که به دور محور آن می‌چرخند به شکل متعادل‌تری پخش می‌شود که وجود حیات در بخش‌هایی از آن سیاره را ممکن می‌کند.  

برای مشاهده اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.