سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کاهش مراجعه به دادگاهها باکمک مشاوران دینی ومذهبی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: آخرین راه حل خانواده ها در دعاوی خانوادگی بایستی مراجعه به دادگستری باشد زیرا راه حل قضایی در موضوعات خانوادگی چندان موثر نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام دادگستری کرمان،محمد باقر اسلامی در اولین جلسه هم اندیشی با مبلغین مذهبی شهر کرمان و جمعی از کارشناسان و مسئولین بسیج طلاب و کانون های مساجد کرمان که در محل دادگستری کرمان برگزار شد،اظهار کرد: باید تلاش کرد در دعاوی خانوادگی پیش از مراجعه زوجین به دستگاه قضا، از طریق مرکز مشاوره این مشکل رفع و زوجین با فراگیری سبک صحیح زندگی اسلامی خانواده ی خود را استحکام بخشند.

وی تصریح کرد:یکی از متولیان فرهنگ در جامعه، روحانیون و مبلیغین مذهبی اند که دارای ظرفیت و فرصت های بسیار بیشماری در راستای تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم هستند .

اسلامی افزود: موضوع آموزش جوانان و نوجوانان در امر ازدواج و تهدیدات پیش رو بسیار حایز اهمیت است از این رو مهارت های زندگی و شناخت راهکارهای تحکیم خانواده، در راستای نهادینه شدن امر پیشگیری ، کاهش وقوع اختلافات خانوادگی و کاهش آمار طلاق در جامعه بسیار موثر بوده و نیازمند برنامه ریزی و بهره گیری از تمام ظرفیت موجود ازجمله روحانیون و کانونهای فرهنگی مساجد است.

وی دستگاه قضایی را یکی از نهادهای مهم و اساسی در بحث حفظ ارزش ها و قوانین اسلامی دانست و افزود: یکی از اولویت های اساسی قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است و یکی از از راهکارهای اساسی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از افراد متخصص در ریشه یابی علل وقوع جرم و استفاده از ظرفیت بسیج و نهادهای فرهنگی است که باید با همکاری و هماهنگی بیشتر به نتایج ملموس و مطلوب برسیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تاکید بر طرح پیشگیری و مشاوره قبل از طلاق و طرح مشاوره قبل از ازدواج، تصریح کرد: جلسات مشاوره و کلاس های آموزشی آمادگی ازدواج را می توان به عنوان نوعی رویکرد مناسب در نظر گرفت که زوجین جوان را با مهارت ها، عادات، و نگرش های یک زندگی موفق آشنا کرده و با آموزش تکنیک های غنی اسلامی، راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می سازد. زوجین همچنین با بهره گیری از این روش ها می توانند انتظار یک زندگی موفق و طولانی مدت راداشته باشند.

محمد باقر اسلامی استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، تقویت مراکز مشاوره دینی و نیز استفاده از ظرفیتهای دینی و مذهبی را از جمله راهکارهای قابل اجرا برای کاهش دعاوی و آگاهی بخشیدن به مردم در خصوص آسیب‌های ناشی از طلاق دانست.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: دادگستری ، مشاور ، مذهبی ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.